Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-03

Vill du jobba med PLM-processer med basen i en liten organisation, med några av våra största företag som kunder? Om du även är strukturerad i ditt sätt och uppskattar att arbeta med olika människor i din vardag så ska du söka tjänsten som PLM-konsult idag! Om rollen I rollen som PLM-konsult ingår du i ett team verksamma inom IT, med fokus på PLM-utveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att försöka tyda verksamhetens behov, samt identifiera och föreslå förbättringar för att i slutänden uppfylla användarens förväntan. Du agerar som en brygga mellan olika grupper där din uppgift är att identifiera, samt säkerställa att uppsatta krav från verksamheten kan tydas av såväl företag, IT som utvecklingsteamet. Du har många kontaktytor såväl externt som internt där du arbetar tätt med IT-arkitekter och utvecklingsteam som alla verkar inom PLM-området. Din profil För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du trivs med olika typer av människor, du jobbar nära både interna och externa kollegor och har inga problem med att kommunicera dina synpunkter. Vidare är du strukturerad och van vid skarpa deadlines. I processerna du kommer att arbeta med finns flera olika tillvägagångssätt och du kommer att hantera mycket information. Du är nyfiken, driven och resultatorienterad, van vid att föra dina uppgifter framåt. Skallkrav • Eftergymnasial utbildning inom exempelvis data- eller systemvetenskap, maskin eller annan utbildning vi anser likvärdig • Svenska och engelska flytande, i tal och skrift Meriterande • Erfarenhet av CAD • B-körkort • PLM-kunskaper • Tidigare arbete med liknande utvecklingsprocesser Om företaget Sypher Consulting är ett mindre konsultbolag men väletablerade hos sina många kunder som är till storlek, giganter i Göteborg. Sypher besitter 20 års erfarenhet och är verksamma inom verksamhetsutveckling av, med och genom IT. Med specialkunskaper inom CAD, PDM och PLM jobbar företaget med metod-och processutveckling i diverse IT-tjänster där man är delaktig under hela processen och alla faser. De har sitt kontor i Billdal, du kan även jobba remote och ute hos kund. Företagets erbjudande innebär bland annat • Ett litet företag i framkant som arbetar i stora projekt • Gemensamma fester och teambuilding • Friskvård Om oss Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor Startdatum: Omgående enligt överenskommelse Placeringsort: Göteborg Arbetstider: Kontorstider med flex och hybrid, resor förekommer Omfattning: Heltid Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons