OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-02

Om Företaget Svenska BakePartner AB är ett familjeägt företag som utvecklar och tillverkar pizza- och bakugnar. Produkterna består av PizzaMaster (pizzaugnar) och BakePartner (bageriugnar) och är världens största elektriska deck ugns serie med 85 olika storlekar och med över 1 500 modeller. Försäljning sker via distributörer och vi har sedan starten 1992 levererat våra ugnar under varumärket PizzaMaster, till fler än 150 länder. Vi befinner oss i en stark tillväxtfas med en modern och flexibel organisation där det finns stora möjligheter att utvecklas och påverka företagets utveckling. I dag är vi drygt 35 anställda och omsätter 110 miljoner. Företaget finns på Viareds industriområde utanför Borås.   Arbetsbeskrivning Vi utökar nu vårt team för teknisk support med en ny medarbetare. Teknisk support hos oss innebär att du skall koordinera och stötta service- och garanti uppdrag för fälttekniker, hantering av reservdelsorder, tekniskt stöd till säljavdelningen samt vid behov utföra teknisk fältservice, installationer och interna reparationer. Du sitter lite som spindeln i nätet för eftermarknad där du arbetar både med slutkunder, våra distributörer och interna säljare. Då våra kunder finns över hela världen sker kommunikationen mestadels på engelska både via telefon och e-mail. Tjänsten kräver emellanåt en del resande, detta uppskattas till 1 - 2 dagar per vecka i snitt.   Din Profil För att passa i vårt team för teknisk support hos oss är det viktigt att du har en hög servicekänsla och är van att alltid sätta kunden i fokus. Det kan vara många bollar i luften samtidigt så det är viktigt att vara noggrann, ansvarsfull och stresstålig. Tjänsten i sig är mycket självstyrande så det är även en fördel att du är initiativtagande och en naturlig problemlösare. Med tjänsten kommer emellanåt en del resande med kundbesök och det är en fördel att du som person är flexibel, social och är van att arbeta självständigt. För rätt person ger tjänsten stora möjligheter att påverka och vara med att bidra i utvecklingen av ett snabbt växande företag.   Kvalifikationer Du har god datavana, har tidigare erfarenhet som teknisk support, eftermarknadskoordinator, servicemontör, teknisk praktisk utbildning eller erfarenhet, elektrisk kunskap, goda kunskaper i engelska både i tal och skrift samt hög social kompetens. Erfarenhet av affärssystemet Monitor är meriterande. Körkort B krävs.   Övrigt Tjänsten är heltid och våra arbetstider är 8.00-17.00 måndag-torsdag, fredag 8.00-16.00. Företaget har kollektivavtal och tillämpar flextid. Vi behandlar ansökningarna löpande, tillträde enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar vi med Maria Ljungqvist på Koncept HR. Frågor kring tjänsten kan ställas till [email protected] eller 0761-38 81 55. Vi tar inte emot ansökningar via E-post.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons