OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-02

Hylte Paper ligger i Hallands inland ca 5 mil nordöst om Halmstad. Bruket har en kapacitet på ca 250 000 ton tidningspapper, baserat på lokalt odlad granmassaved.

Drivs du av att vara spindeln i nätet och erbjuda bästa möjliga kundservice? Då kan det vara dig vi söker till vår marknadsavdelning!

 

Vad erbjuder vi dig?

Hylte Paper AB söker en ny medarbetare inom området för kundservice och orderhantering. Här får du möjlighet att arbeta i en bred roll med en fartfylld vardag tillsammans med övriga i teamet på vår marknadsavdelning.

Marknadsavdelningen är en relativt ny avdelning hos Hylte Paper med uppstart för endast ett år sedan. Det innebär att du får möjlighet att vara med på vår fortsatta uppbyggnadsresa, där vi bland annat har implementerat ett nytt affärssystem nyligen, samt vara delaktig i utvecklingen av vår marknadsavdelning.  

 

Om tjänsten

I rollen som Marknadshandläggare har du, tillsammans med övriga i teamet, daglig kontakt med våra kunder och är företagets ansikte utåt. Du supporterar kunderna i olika frågor och arbetar för att uppnå goda och långsiktiga relationer.

I den här rollen kommer du ha flera uppgifter i gång samtidigt och många interna samt externa kontaktytor. Problemlösning är en naturlig del i vardagen.

Det dagliga arbetet innehåller bland annat dessa arbetsuppgifter:

  • Orderhantering och dokumenthantering

  • Leveransplanering och transportbokning  

  • Uppföljning av lagernivå

  • Fakturering och uppföljning av betalningar

  • Reklamationshantering

 

Vem är du?

Vi tror att du är en lagspelare som trivs bäst i en roll med mycket kundkontakt och problemlösning. Du gillar att tänka utanför boxen, komma med nya idéer och göra det där lilla extra för att bidra till en marknadsavdelning i världsklass.

För att trivas i rollen behöver du vara flexibel, med god förmåga att anpassa dig till olika förutsättningar och föränderliga situationer. Likaså krävs en god förmåga att skapa struktur, även under mindre ordnade förhållanden.

Som person är du energisk och prestigelös. Du trivs med att arbeta i grupp samt i ett händelserikt klimat, där du ser fördel i att arbeta tillsammans och hjälpas åt för att klara av de många olika arbetsuppgifterna.

 

Dina kunskaper och erfarenheter

Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet ifrån kundservice, logistik, sälj eller administration. Vi ser det som meriterande om du har eftergymnasialutbildning inom relevant område.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Har du ytterligare språkkunskaper är det meriterande. 

Du har god vana av att arbeta med dator och telefon som redskap. Dina IT kunskaper är goda och du behärskar Officepaketet väl. 

 

Övrigt

Arbetstiden är förlagd till dagtid och tjänsten är på heltid. Sista ansökningsdag är den 24 april men vi rekryterar löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag!   

Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marthina Carlsson på 070 – 516 66 42. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Lovisa Karlsson på telefon 070-2340926.

På Hylte Paper värdesätter vi att spegla samhället och anser att kvalitéer som jämn könsfördelning och mångfald är en tillgång för verksamheten. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta.  

Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons