OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-02

Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du driven och framåt men samtidigt strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt? Har du tidigare erfarenhet av en roll som innesäljare och nu är redo för att ta nästa steg i din karriär? Då kan du vara den personen som vi söker! PerformIQ söker för kunds räkning en innesäljare. I rollen kommer du att arbeta nära och tillsammans med en av kundens erfarna utesäljare. Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av administrativa och praktiska moment där du och utesäljaren arbetar nära varandra för att ge guidning och stöttning till företagets kunder samt sköter kontakten med leverantörer över hela världen. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av: - Hantering av inkommande förfrågningar genom att erbjuda lösningar och priser. - Ordermottagning, orderadministration, leveransbevakning och allmän administration. - Kundsupport, rapportering av lagerstatus och indexpriser, redigering av tryckfiler, arkivering och hantering av register för olika kunders produkter. - Försäljning genom att ringa och sälja till både nya och befintliga kunder. För att bli trygg och självgående i rollen kommer du att erbjudas en genomarbetad upplärningsfas där du får lära dig företagets rutiner, produkter och säljsystem. Du kommer att vara en del av ett stort team som kännetecknas av samarbete, trygghet och hög ambitionsnivå. Personprofil Vi söker dig som är strukturerad, serviceinriktad och positiv. Som person drivs du av att leverera och genomföra dina arbetsuppgifter på bästa möjliga sätt. Du är en problemlösare som brinner för att hjälpa och stötta kunder, leverantörer och även kollegor i deras frågor och utmaningar. Utöver detta kännetecknas du av: - Du stimuleras av varierande arbetsuppgifter. - Du är lyhörd och tålmodig samt har ett starkt inre driv. - Datakunskaper så som Office-paketen. - Van att kommunicera över mail och telefon. - Goda språkkunskaper i svenska och engelska, norska är meriterande men inget krav. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning, kundsupport eller en annan administrativ roll. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som innesäljare. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetstid: Kontorstider Plats: Örkelljunga PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Jesper Wahlgren på [email protected]. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast och rörlig lön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons