OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-02

Vi söker fler medarbetare som tycker det är lika roligt som vi att ge kunder en unik bilupplevelse.Här kommer du ingå i ett team bestående av 4 Servicerådgivare som rapporterar till Teamledare – ett mindre team då vi tror på närhet till chef, löpande feedback och att varje medarbetares bidrag syns och uppmärksammas. Vi är stolta över att återigen blivit certifierade som en Great Place to Work- ta chansen och bli en del av vårt härliga team!

Rollen

Du kommer ha en viktig roll i mötet med våra kunder och leverans av högkvalitativt servicearbete, där du har ett brett ansvar med varierande arbetsuppgifter. Huvudsakliga ansvarsområden innefattar bl.a:

  • Självständigt driva egna kundärenden och arbetsorders och tillse att kunderna får bästa möjliga stöd, rådgivning och bemötande genom hela serviceprocessen. Från initial kontakt med kund och en korrekt behovsanalys till anpassat erbjudande av tjänster och leverans av utfört arbete.
  • Administrera, boka och planera arbetsorders till verkstaden, samt säkerställa att arbetsorderna är korrekta och kompletta.
  • Upprätta betalplaner för kund i enlighet med fastställda rutiner.
  • Hantera administration kring försäkrings-/garantihantering samt prissättning och fakturering.
Vem är du?

Vi söker dig med tidigare erfarenhet från motorbranschen, och som har god förståelse för hur arbetsflödet ser ut i en kundmottagning. I och med de interna och externa kontaktytorna befattningen kräver behöver du behärska svenska flytande i tal och skrift. Vi ser också att du har en relevant gymnasial utbildning, god datavana samt B-körkort. Erfarenhet av kundvård och klagomålshantering även inom närliggande branscher är meriterande. Vidare är det också meriterande om du tidigare arbetat i programmen Kobra och/eller Cabas.

Vårt fokus finns hos kunderna och på att tillgodose deras behov genom ett professionellt bemötande, vi ordnar allt – alltid. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du är strukturerad samt att du trivs med varierande arbetsuppgifter och stundtals högt tempo. Vidare ser vi också att du är ansvarsfull med ett problemlösande och flexibelt arbetssätt där du själv planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. Viktigt är också att du är samarbetsinriktad med intresse och förmåga att hjälpa och stötta andra.

Om du blir en av oss

Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder:

  • En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter.
  • Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
  • Kontinuerlig och utveckling i rollen och inom organisationen.
  • Personalförmåner i form av bl.a. friskvårdsbidrag, förskottssemester, personalrabatter etc.
Ansökan

Vi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående, intervjuer kommer därför hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast den 20240505. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Team Leader Björn Jangborg via [email protected], 018-4184546 eller Servicechef Ilkka Gumse via [email protected], 018-4184518.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kundmottagare / Servicerådgivare / Frontmedarbetare

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons