Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-02

Om tjänsten

Transdev söker nu en engagerad ledare med en förmåga att inspirera och leda andra mot gemensamma mål. I rollen som Fordonschef är du ansvarig för underhållet av Mälartågs fordon som sker i Gredbydepån i Eskilstuna. Du ansvarar för fordonsfrågor i vår ledningsgrupp för Mälartåg och gentemot vår kund Mälardalstrafik. Du har ett viktigt uppdrag med ansvar för att driva en förändringsresa för att stabilisera och förbättra underhållets bidrag till Mälartågstrafiken.

I rollen kommer du både hantera affärsfrågor och att leda, utveckla och motivera personalen till att prestera sitt bästa varje dag. Din förmåga att lyssna, förstå och stödja kommer att vara avgörande för att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö där alla trivs och utvecklas. Känner du igen dig? Läs då vidare om den här tjänsten som Fordonschef för Transdevs uppdrag Mälartåg!

Arbetsuppgifter

• Aktivt leda arbetet i depån genom dina underställda chefer, för att säkerställa att underhåll på Mälartågs samtliga fordon utförs i rätt tid enligt gällande instruktioner och på ett fackmannamässigt sätt.

• Säkerställa rätt organisation för underhållet och vid behov samråda/förhandla med fackliga organisationer.

• Följa upp och justera produktionen kontinuerligt.

• Förhandling och kravställning gentemot underleverantörer.

• Ytterst ansvarig för arbetet med förvaltning av fordonen, som utförs av teknikspecialister.

• Leda, följa upp och utveckla medarbetares kompetens men även trivsel på arbetsplatsen, genom att skapa teamkänsla och se över medarbetarnas behov.

• I arbetsmiljöansvaret ingår även lokaler, arbetsutrustning på arbetsplatsen ochfordonsrelaterade arbetsmiljöfrågor.

Kvalifikationer:

• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande.

• Minst 2–3 års erfarenhet av en liknande befattning

• 3–5 års dokumenterad och gedigen erfarenhet av personalansvar och arbetsledning

• Goda kunskaper inom ledarskap, arbetsmiljö, förhandling och arbetsrätt

• Tidigare erfarenhet av budgetarbete och ekonomi, rapportering och analys samtavvikelsehantering och kvalitetsuppföljning

• Strukturerat och självgående arbetssätt; förmåga, att planera, organisera och prioritera

• MS Office, van användare av Excel

• God samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta strategiskt och målinriktat

• God förmåga att uttrycka sig väl på svenska och engelska i tal och skrift

• B – Körkort

Varför Transdev?

Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.Övrig information:Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning.

Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 26/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:[email protected]Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons