OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Rollen som kvalitetshandläggare är placerat inom Avdelning söder som ansvarar för utbyggnaden av tunnelbana. Avdelningen är uppdelad i flera projekt och en stab. Som kvalitetshandläggare kommer du tillhöra funktionen Kvalitet inom staben och stötta avdelningens fyra projekt. På avdelningen finns idag en kvalitetssamordnare som du kommer att arbeta i nära samverkan med för att planera och genomföra uppdraget.

Som kvalitetshandläggare förväntas du arbeta självständigt och noggrant i utförandet av dina arbetsuppgifter. Det krävs att du är lyhörd, driven och har en god kommunikativ förmåga. Som kvalitetshandläggare deltar du i olika mötesserier och rapporterar till kvalitetssamordnare och stabschef.

Arbetsuppgifter

Vidareutveckla och följa upp avdelningens kvalitetsarbete som inkluderar, men inte är begränsat till, nedan:

  • Stötta projektchef, projektledare och byggledare i kvalitetsarbetet i entreprenaderna 
  • Granska entreprenörers projekt- och kvalitetsplan utifrån kvalitetskrav
  • Bistå projekten i kvalitetssäkring av entreprenörens kvalitetshandlingar såsom arbetsberedningar, kontrollplaner och egenkontroller samt i arbetet kring risk, avvikelsehantering m m.
  • Delta i/genomföra KMA-möten med entreprenörerna för att följa upp deras kvalitetsarbete och att de uppfyller projektets kvalitetskrav
  • Planera och genomföra kontraktsuppföljningar/revisioner av entreprenör
  • Vidareutveckling av Avdelningshandboken med tillhörande rutiner och arbetssätt på avdelningsnivå
  • Utbilda medarbetare i Avdelningshandboken
  • Planera, genomföra samt följa upp revisioner internt inom avdelningen och på förvaltningen
  • Delta i arbete med att utveckla förvaltningens gemensamma styr- och ledningssystem
  • Stötta vid framtagande av avdelningens verksamhetsplan och projektplaner

Krav:

  • Minst 4 års erfarenhet som kvalitetshandläggare, kvalitetssamordnare eller kvalitetsspecialist.
  • Minst 3 års erfarenhet av arbete med kvalitetsfrågor i bygg- och/eller anläggningsprojekt under de senaste 10 åren.
  • Utbildning på högskolenivå med inriktning samhällsbyggnad eller byggteknik alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som beställaren bedömer som likvärdig. 
  • Beställarerfarenhet från minst en (1) bygg- och/eller anläggningsentreprenad.

Mervärdeskrav:

  • Har genomfört revisioner på minst två (2) bygg- och/eller anläggningsentreprenad under de senaste 10 åren. 
  • Minst 3 års erfarenhet av att utveckla, förbättra och implementera arbetssätt i operativ verksamhet.
  • Erfarenhet av att leda och följa upp riskarbetet i projektverksamhet i minst 1 projekt.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons