OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Customer Service Manager

Vår nuvarandeCustomer Service Manager ska ta nästa steg i sin karriärinom bolaget och vi söker därför hennes ersättare!

Som Customer Service Manager kommer du att spela en central roll i att ta företaget till nästa nivå och stärka vår position på marknaden. Fibio är en virtuell mobiloperatör med en tydlig miljöprofil. Genom strategiska partnerskap med snabbväxande företag som fokuserar på cirkulära modeller och en hållbar framtid, tar Fibio aktivt ställning och skapar en grön operatörsidentitet. Genom att ansluta dig till Fibio blir du en del av ett företag som drivs av visionen om en mer hållbar värld.

Om rollen

Som Customer Service Manager kommer du att ansvara för att bygga upp och leda hela kundcenterteamet från grunden. Tillsammans med HR-ansvarig kommer du att rekrytera, utveckla och motivera en grupp engagerade medarbetare. Din roll innebär att skapa en positiv arbetskultur där varje individ trivs och har möjlighet att växa och nå sin fulla potential. Du kommer att få frihet att påverka och forma företagets framtid genom att skapa en miljö där innovation och utveckling blomstrar.

Fibio sätter kundens behov i fokus och prioriterar en mjuk och professionell approach. Som Customer Service Manager ansvarar du för att utveckla rutiner och system som säkerställer att kunderna får bästa möjliga support. Ditt arbete sträcker sig bortom skrivbordet då du aktivt coachar och stöttar dina medarbetare i deras utveckling. Du blir också en viktig resurs i hanteringen av kundärenden och är den som tar luren när situationen kräver det. Fibio tror på närvaro och personlig utveckling och du blir nyckelpersonen som främjar detta inom ditt team. På Fibio råder en stark och positiv företagskultur där samarbete och trivsel är avgörande. Vi är övertygade om att genom att ha roligt tillsammans och trivas på jobbet når våra medarbetare sina högt uppsatta mål. Som Customer Service Manager blir du en viktig del av detta kulturbyggande och spelar en central roll i att skapa en inspirerande arbetsmiljö.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:

  • Bygga upp och leda kundcenterteamet
  • Rekrytera, utveckla och motivera engagerade medarbetare med stöttning av kontorschef
  • Skapa en positiv arbetskultur där varje individ kan trivas och utvecklas
  • Utveckla rutiner och system för att säkerställa bästa möjliga kundsupport
  • Aktivt coacha och stötta medarbetare i deras utveckling och förbättring
  • Delta i att forma företagets framtid genom att påverka och utveckla arbetsmiljön
Vi söker dig som
  • Erfarenhet av serviceyrke inom relevant område, exempelvis inom callcenter, kundtjänst eller inom försäljning
  • Erfarenhet / kunskap av ledarskap
  • Talar och skriver obehindrat på Svenska

Det är meriterande om du har

  • Tidigare erfarenhet av att arbeta med ledarskap, exempelvis som Team manager
  • Relevant eftergymnasial utbildning

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.

Vår rekryteringsprocess

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Som en del av vår rekryteringsprocess kommer vi att begära utdrag från belastningsregistret.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons