OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Deltid
Publicerad 2024-03-28

Vid årsskiftet 2022/2023 gick våra två kommunägda bostadsbolag, Växjöbostäder och Vidingehem, samman och bildade ett nytt bostadsbolag under namnet Vidingehem. Med gemensamma muskler får vi nu större möjligheter att skapa hållbara och trivsamma bostäder. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och vi fortsätter att vara en drivande aktör i att utveckla och förvalta en växande och trygg stad, tätort och landsbygd. Tillsammans har vi ett stort utbud av lägenheter i hela Växjö kommun, både i stadsnära och naturnära boendemiljöer. Med drygt 11 500 lägenheter varav drygt 2 000 studentbostäder erbjuder vi ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi är ca 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi trivsel och vardagstrygghet för våra hyresgäster. ARBETSUPPGIFTER Som hyresadministratör hos oss på Vidingehem arbetar du i nära samarbete med hyresutvecklare, controller och projekt- och gruppledare, medarbetarna på kundcenter och ekonomifunktion. I dina uppgifter ingår bland annat administration av hyresavisering och överföring av bokföringsunderlag till ekonomisystem. Du har tät dialog med kundcenter och stödjer dem i samtalen med våra hyresgäster på frågor som uppstår. Du ansvarar också för att säkerställa att frågeställningar som uppkommer i kundprocessen hanteras inom organisationen på bästa sätt. Du får en roll i implementeringen av nytt modernt fastighetssystem där du kan påverka grunddata som underlätta det strukturen i det löpande arbetet med hyresadministrationen i framtiden. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Utföra löpande fakturering och hyresavisering • Hantera årlig hyresjustering • Registrering av nya betalningssätt på uppdrag av hyresgäst • Hantera löpande hyresjusteringar på uppdrag av verksamheten • Säkerställa och underhålla grunddata för löpande hyresadministration • Överföring av bokföring till ekonomisystem och avstämning kundreskontra • Underhåller den ekonomiska delen i fastighetssystemet • Kontakt med bank och andra myndigheter • Löpande hyresgästkontakter • Bevakning av villkor i hyresavtal och rapporter avseende ändringar hos hyresgäster • Hantering av underlag till Hyresgästföreningen avseende hyresjusteringar • Operativt stöd till hyresutvecklare och controller • Behjälplig i hantering av lokalkontrakt • Hantera lagfarter mm • Stötta i försäkringsfrågor • Löpande behov i verksamheten så som ex bensinkort mm KVALIFIKATIONER Du har en ekonomisk utbildning som lägst på gymnasienivå. • 3-5 års relevant yrkeserfarenhet från arbete inom ekonomi. • God förmåga att hantera de verksamhetssystem och digitala verktyg som används inom rollen. • Goda kunskaper inom redovisning/bokslut. • Mycket goda kunskaper i svenska såväl som tal som i skrift. ÖVRIGT Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons