OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-28

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att vara med på vår resa!

Vi söker en Order & Product Coordinator som vill vara med och skapa världens bästa sortiment till våra kunder tillsammans med team Category!

Om rollen:

Som Order & Product Coordinator kommer du att ha en administrativ och koordinerande roll på vår inköpsavdelning. Ditt huvuduppdrag är att skapa världens bästa kundupplevelse genom att kostnadseffektivt hantera allt från orderläggning, korrekt data- och produktinformation samt produktuppläggning. Rollen innebär främst att operativt importera och lägga upp nya artiklar i vårt system, samt underhålla det befintliga sortimentet på samtliga marknader inom sina kategorier.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att;

  • Arbeta med löpande inköp via vårt order- och prognossystem mot aktuella försäljningsprognoser.
  • Arbeta med produktoptimering, artikelvård och annan administration kopplat till data i våra system.
  • Arbeta systematiskt för att minimera leveransförseningar och leveransavvikelser.
  • Utveckla de olika leverantörernas datakvalité, leveransprecision och leveranskvalité tillsammans med Category Lead.
  • Ansvara för hantering av orderbekräftelser, pris och antalsdiffar på leverantörsfakturor.
  • Ansvara för informationsinhämtning av produkterna i vårt sortiment.
  • Följa upp lagda orders samt leveransprecision.
  • Följa upp kostnader för avvikelser för inkommande varor.
  • Skapa kommersiellt gångbara samt SEO-anpassade produktnamn och produktbeskrivningar.

Om dig:

För att lyckas i rollen tror vi att du är en god administratör med ett utpräglat servicetänk. Som person är du noggrann, strukturerad och trivs i en administrativ roll med många kontaktytor. Du tycker om att arbeta i en miljö med stundvis högt tempo och kan snabbt ställa om ditt fokus genom att skifta arbetsuppgifter. Vidare ser du det som en självklarhet att samarbeta med teamet för att vi tillsammans ska nå gemensamma resultat.

Du en lagspelare som förstår att nyckeln till att skapa magiska resultat är genom att arbeta tillsammans. Du har en positiv och lösningsfokuserad attityd och trivs i en energirik arbetsmiljö som präglas av ett högt tempo, högt till tak och starkt målfokus tillsammans med likasinnade kollegor.

Vi har en företagskultur där vi värdesätter att våga utmana nuläget och testa nytt. Vi tror därför att du har en förmåga att fatta beslut som tar oss närmre våra bolagsmål, och vi är säkra på att vi på detta sätt kan skapa de allra bästa resultaten tillsammans.

Välkommen hem!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt huvudkontor i Kalmar. Vi arbetar med ett löpande urval och har som ambition att tillsätta tjänsten så snart vi hittat rätt person.

Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.

För frågor kring tjänsten välkomnas dessa till Caroline Bergman, Head of Assortment,på [email protected].

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons