OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-28

Om tjänsten

I rollen som vår HR- och löneadministratör kommer du att spela en nyckelroll i att optimera och effektivisera vår personaladministration och lönehantering. I tätt samarbete med löneansvarig och HR-chef kommer du att jobba brett med administrativa uppgifter, vara med och utveckla vårt digitaliseringsarbete och bidra till att skapa en positiv och effektiv arbetsmiljö.

Genom att etablera starka samarbeten både internt och externt kommer du att säkerställa en sömlös koordinering av personalresurser och lönehantering. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans stärka vår personaladministration för att skapa en trivsam och framgångsrik arbetsplats.

Tjänsten är placerad i Markaryd på Stommens nya kontor.

Arbetsuppgifter

Då tjänsten är ny i vår organisation ser vi att den är formbar efter rätt person men att grunden finns i följande arbetsuppgifter:

  • Personaladministration
  • Rekrytering
  • Stöttning i arbetsrättsliga förhandlingar
  • Beräkna och behandla löner
  • Behjälplig vid frågor som rör lön

Om dig

Ditt engagemang, din positiva inställning och breda kompetens är det som gör att du kommer trivas hos oss och lyckas i rollen.

Vi söker dig som har:

  • Utbildning inom HR och/eller ekonomi
  • Goda administrativa och digitala färdigheter
  • Erfarenhet av löneadministration
  • Erfarenhet av att jobba i Kontek
  • Kunskap om arbetsrättsliga frågor
  • Förmågan att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:

  • Arbetsrättslig erfarenhet
  • Tyska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper

  • Analytisk och strukturerad – du har lätt för att dra slutsatser och identifiera samband med fokus på förbättring, du ser lösningar där andra ser problem. Du har även en god förmåga att planera ditt arbete samt ser möjligheter för att effektivisera processer på ett strukturerat sätt.
  • Lyhörd och kommunikativ - du är en person som aktivt lyssnar och har en förmåga att ta in andras perspektiv och kunskap i vardagen. Du har lätt för att skapa kontakt och samarbeta med andra och inger förtroende.
  • Driven – du trivs i en föränderlig miljö där du tar dig an arbetsuppgifter med stor energi och får ta stort ansvar. Du trivs med ett varierat arbete.

Vi erbjuder

  • Sveriges modernaste och bästa kontor att utvecklas och arbeta i
  • Trivsel, familjärt i en platt organisation där det även ges möjlighet till friskvård i t ex gym på kontoret
  • Möjlighet att få vara med och påverka nya arbetssätt i en dynamisk arbetsmiljö

Om oss

Koncernen Stommen Group AB består av dotterbolagen Affari of Sweden, Brafab, Furninova, Elevenate och Conform. Under 2024 planeras en flytt till Markaryd för ett gemensamt hypermodernt kontor med vision om att ha Sveriges bästa arbets- och mötesplats.

Stommen Group AB är en familjeägd koncern med en långsiktig strategi inom möbel- och heminredningsbranschen. Vi förvärvar företag med god potential för både tillväxt och lönsamhet. Eftersom vi bevarar företagens oberoende är vårt mål att bygga en gemenskap och en trygghet för alla företag inom företagsgruppen.

Om rekryteringsprocessen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070-594 72 77 eller Elin Skau på 073-529 69 67

Välkommen in med din ansökan senast den 9 april!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons