Tjänstebeskrivning & erbjudande Lockar det dig att • Vara ansvarig säljare för ett stort distrikt i ett mindre bolag som ingår i en stor global koncern som omsätter över 1 miljard • Få utmanas med att arbeta mot tydliga försäljningsmål, nykundsbearbetning och utveckling av befintliga kunder • Få skapa tryggare och säkrare arbetsplatser där ditt arbete kommer se till att det finns fler hjärtstartare och Första Hjälpen produkter ute på företag med fler HLR utbildade medarbetare Då kan du vara rätt person för oss! Vi tillverkar och marknadsför säkra, effektiva och användarvänliga Första Hjälpen-produkter med egen design. Bolaget startades 2007 och har merän 15 års erfarenhet och kunskap inom verksamhetsområdet, vilket har gjort att utvecklingen redan från start har varit mycket positiv för oss. Vi söker nu dig som vill komma till en dynamisk roll med flera kontaktytor och kundbredd där du med tempo, snabba beslut, energi och relationsskapande bidrar till framgång. Till din hjälp har du en bred produktportfölj, en operativ säljledare och en stark organisation i ryggen. Du kommer att arbeta enligt devisen frihet under ansvar, vilket innebär att du arbetar på ett strukturerat sätt, planerar din egen tid och utgår hemifrån. Du erbjuds: • Att bli en del av och få spela en viktig roll i ett globalt och växande bolag som skapar säkrare arbetsplatser. • En chans att göra karriär inom Safe Life Group med verksamhet i Nordamerika och flera länder i Europa. • Möjligheten att ta ditt nästa steg i karriären och få driva, ansvara och göra affärer med nya kunder och samtidigt utveckla befintliga avtal. • Att ta del av tecknade avtal med flera av landets större koncernföretag vilka kommer bli dina kunder. • Frihet under ansvar Som Distriktsansvarig Säljare kommer du att ansvara för hela säljprocessen, från första kontakt till avslut samt förvaltning och utveckling av din egen portfölj. • Genomföra sälj-och kundmöten samt följa upp och säkerställa affären • Prospektera en befintlig kundlista, ta första kontakt och boka möten med nya kunder • Vara närvarande hos dina kunder med installation av hjärtstartare samt påfyllnad av Första Hjälpen kit. Personprofil För att passa i rollen tror vi att du har: • Erfarenhet av hela försäljningsprocessen från prospektering, första kontakt till förhandling och avslut • Tidigare arbetat i en säljorienterad B2B roll med hög aktivitet och proaktivitet • B-körkort Vi söker dig som är socialt kompetent, självgående, vill utvecklas vidare som säljare och har viljan att göra ”det lilla extra” för att uppnå resultat. Du drivs av utmaningar och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du brinner för försäljning och är en förtroendeingivande relationsskapare samt målmedveten både vad gäller resultat och personlig utveckling. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts-eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Säljare. Övrigt Start: Omgående, enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetstid: Kontorstider Plats: Du utgår hemifrån och din region är södra Stockholm PerformIQ –rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Oscar Backman på nummer 073-3537514 eller [email protected]. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast och rörlig lön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons