OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-27

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet. Arbetsplatsbeskrivning Avdelning Socialtjänst och fritid svarar för stadsdelens Individ- och familjeomsorg, fält, fritid och prevention samt myndighet och utförare. Vi arbetar för en sammanhållen socialtjänst. Enheten för vuxna vid Bromma stadsdelsförvaltning är en beställarenhet med ca 30 medarbetare uppdelade på två grupper med vardera biträdande enhetschef som leder och fördelar arbetet. Den ena gruppen arbetar med barn och vuxna med funktionsnedsättning och den andra gruppen arbetar med vuxna personer med beroendeproblematik- och socialpsykiatrins målgrupp. Enheten leds av en enhetschef och vi har två administrativa assistenter och en metodutvecklare som stöd för oss alla i det dagliga arbetet. Gruppen beroende- och socialpsykiatri består av en Case Manager och tio handläggare varav fem på socialpsykiatri och fem på beroende som leds av en biträdande enhetschef. Socialpsykiatrin har haft ett högt inflöde av nya ärenden och har därför under hela 2024 en utökning i form av en ytterligare handläggartjänst för att säkra en god arbetsmiljö för medarbetarna och en rättssäker handläggning. Arbetsgruppen präglas av nyfikenhet och professionalitet där vi ser bemötande, samverkan och möjligheter som en naturlig del av vårt arbete. Gruppen är en trygg och erfaren arbetsgrupp som har välutvecklade arbetssätt där kollegialt stöd, humor och struktur är viktigt. Enheten för Vuxna har under 2023 utforskat nya arbetssätt för målgruppen med samsjuklighet och nyligen har hela Bromma stadsdelsförvaltning påbörjat ett två-årigt utvecklingsarbete kring aktivt medarbetarskap – det vore kul om du ville vara med på den fortsatta resan framåt! Den biträdande enhetschefen arbetar nära sin arbetsgrupp och är ett stöd i det dagliga arbetet. Som medarbetare hos oss erbjuds du: Ett varierande arbete Extern handledning Flextid En tillgänglig chef Kompetensutveckling  Vi sitter i nybyggt aktivitetsbaserat förvaltningskontor vid Bromma blocks. Vi har ett väl utarbetat stöd från våra administrativa funktioner såsom HR, ekonomi samt våra egna assistenter och vår metodutvecklare. Arbetsbeskrivning Som biståndshandläggare är dina arbetsuppgifter att utreda ansökningar om stöd till personer med psykisk funktionsnedsättning mellan 18-65 år och fatta beslut enligt socialtjänstlagen. Ditt arbete innebär många kontakter med olika samverkanspartners både internt och externt. Ett gott bemötande gentemot våra brukare och samarbetspartners är en självklarhet för oss. Som biståndshandläggare har du möjligheten att arbeta med individen i centrum. Ditt arbete som biståndshandläggare är mycket betydelsefullt och mångfacetterat då du i dialog med klienten ska arbeta för att hitta bästa lösningen för just individen i fråga. I arbetet som biståndshandläggare kan det bland annat ingå att aktualisera ärenden, utreda, göra bedömningar, fatta beslut och följa upp insatser. Ditt arbete utgår från den lagstiftning och det kunskapsstöd som finns och du arbetar utifrån en evidensbaserad praktik, dvs. att du använder de tre kunskapskällorna; brukarnas perspektiv, teoretisk kunskap och beprövade erfarenheter. Kvalifikationer Du har socionomexamen. erfarenhet av arbete som biståndshandläggare Det är meriterande om: erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning. erfarenhet av arbete inom socialpsykiatrin, har erfarenhet av DUR och MI. erfarenhet av dokumentation och handläggning i Paraplyet och/eller andra IT-baserade sociala system. Du är flexibel och relationsskapande, du har god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är engagerad, professionell och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har en mycket god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med arbeta tätt med dina kollegor och att samverka med andra professioner. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning eller ålder. Intervjuer kan ske under ansökningstiden.  Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Webbplats: start.stockholm

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons