OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-27

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Vård- och omsorgsförvaltningen består av fyra avdelningar: Bistånd och hälsa, Funktionsstöd, Äldreomsorg samt Stöd och utveckling. Vård- och omsorgsnämnden ansvarar politiskt för förvaltningens arbete. Vår verksamhet handlar om att ge omsorg, stöd och service till äldre personer och till personer i behov av funktionsstöd. Vi utför även viss hälso- och sjukvård. Visionen är bl a att våra insatser ska genomföras tryggt, säkert, värdigt och med inflytande. Vi är ca 850 medarbetare som har våra arbetsplatser runt om i kommunen och vi är en blandning av stödassistenter, undersköterskor, sjuksköterskor, stödpedagoger, biståndshandläggare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, omsorgshandledare med flera. Vård och Omsorgsförvaltningen jobbar ständigt för att vara en attraktiv arbetsgivare, rekrytera nya medarbetare, vidareutbilda och utveckla förutsättningar för våra befintliga medarbetare. Detta arbete är nödvändigt för att fortsätta bedriva en bra verksamhet för våra vårdtagare, samt utveckla verksamheten utifrån de kompetensutmaningar som vi står inför. ARBETSUPPGIFTER Nu öppnar vi upp för två nyinrättade tjänster hos oss! Satsningen är kopplad till arbetet med GR:s karriarvägsmodell och vi tror starkt på satsningen för vår verksamhet. Respektive tjänst har två delar: specialistundersköterska i verksamhet (80 % av heltid) och huvudhandledaruppdrag (20 % av heltid). Majoriteten av tiden är schemalagt arbete i rollen som specialistundersköterska i verksamheten med sedvanliga vård och omsorgsuppgifter, antingen inom hemtjänsten eller inom särskilt boende. Arbetet är förlagt till dag, kväll och helg. Resterande 20 % är kopplat till huvudhandledaruppdrag som specialistundersköterska. Tjänsternas sammansättning kommer bidra till ökad kvalitet i verksamheten och vi ser fram emot att få våra två nya medarbetare på plats! I huvudhandledaruppdraget kommer du att ansvara för att handleda handledare (steg 1 och steg 2) enskilt eller i grupp. Det innebär både att samordna och att utveckla det operativa handledaruppdraget. Uppdraget innebär även att fungera som informationsansvarig och omvärldsbevakare gällande handledning. Du kommer att ansvara för samordning och säkerställande av att antal handledare och valideringshandledare inom avdelningen finns kopplat till praktikplats, APL samt validering i samråd med kontaktperson VOC. Du kommer även att ha ansvar för samordning och annonsering av praktikplatser i samråd med ansvariga enhetschefer på exempelvis praktikplatsen.se. Som huvudhandledare kommer du att ingå i nätverk för huvudhandledare internt och externt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad specialistundersköterska med inriktning mot äldreomsorg (Gerontologi, geriatrik, demens och rehabilitering samt palliativ vård). Det är meriterande om du är examinerad från handledarutbildning steg 3. Till tjänsten som har koppling till ordinärt boende (hemtjänst) är körkort ett krav. Du behöver ha goda språkkunskaper i både tal och skrift då uppdraget innehåller både utbildningsinsatser och dokumentation. För båda tjänsterna kommer utdrag ur belastningsregister att krävas. För att lyckas i uppdraget behöver du ha en god samarbetsförmåga. Du är naturligt utvecklingsorienterad och har mod att testa nya metoder och arbetssätt samt ser möjligheter i förändring. Du är strukturerad och pedagogisk. Det innebär att du på ett naturligt sätt arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar arbetet effektivt och självständigt. Du har god förmåga att förmedla kunskap och förstår hur den tas emot av olika individer och du anpassar ditt sätt att lära ut och sprida kunskap. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll och ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas. För arbete inom vård- och omsorgsförvaltningen i Partille kommun behöver du ha godkänt betyg i svenska från grundskolan, alternativt SFI-D för att kunna hantera dokumentation.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons