OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-26

Företagsbeskrivning


Om oss

Vi på GEAB möjliggör fossilfrihet som driver Gotland framåt. Varje dag arbetar vi för att alla gotlänningar och företag ska kunna transportera, producera och leva fossilfritt på vår ö. Med gemensamma krafter skapar vi en plats som är hållbar över tid.

Att jobba i energibranschen innebär att du får vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens energilandskap. En god arbetsmiljö är grundläggande i allt vi gör och säkerheten står alltid i centrum. Geab som är en del av Vattenfallkoncernen, ska ge förutsättningar för ett hållbart Gotland och vi är fast beslutna att göra det möjligt att leva fossilfritt. Klimatet är vår mest spännande utmaning inför framtiden. Tillsammans kan vi göra skillnad och vi behöver dig för att nå dit.



Jobbeskrivning


GEAB befinner sig i en tillväxtfas och vi gör nu en större satsning för att möta våra kunders behov samt bidra till energiomställningen. Vill du vara med oss på resan?

Gotland har inlett en historisk omställning och står inför en omfattande elektrifiering av samhället. För att bidra till energiomställningen och fortsätta möjliggöra en ökad elektrifiering gör vi stora satsningar i vårt elnät. Det innebär att hela vår verksamhet måste fortsätta växa och därför söker vi flera nya medarbetare. Hos oss kan du göra skillnad för samhället genom att arbeta med hållbar energiproduktion, smarta nätverk och innovativa lösningar.

Som Kundansvarig hos oss arbetar du med att säkerställa en hög kundnöjdhet och du arbetar nära koncernens gemensamma funktion Kund och Kommunikation. Det är en roll där du erbjuds stort eget ansvar och utvecklingsmöjligheter. Om du tycker om att vara med där det händer, värnar om kundens bästa samt är intresserad av marknadsfrågor så kan det här vara en möjlighet för dig att bli en del av oss!

Ansvarsområden som Kundansvarig

Som Kundansvarig har du en relationsbyggande roll där du ansvarar för Gotland Elnäts relation till befintliga kunder. Du är en nyckelperson genom att aktivt bygga och underhålla relationer med både privat- och företagskunder samt samhällskontakter. Du har en viktig roll i att stärka kundnöjdheten och driver arbetet med att digitalisera lösningar för att optimera kundupplevelsen och effektivisera processer. Du arbetar med att säkerställa att vi hela tiden förstår våra kunders behov och förväntan.

Du kommer även arbeta med Gotland Elnäts marknadsfrågor, varumärke, extern kommunikation, mediefrågor, hemsida och därmed gränssnittet och samarbete med Gotlands Energi Marknadsfunktion. I rollen ansvarar du också för gränssnittet och samarbetet med Gotlands Energi Kundtjänst. Genom ledarskap guidar och stöttar du teamet för att uppnå gemensamma mål och förbättra prestationen inom kundansvar.



Kravspecifikation


Vi söker dig som har:

  • Bred kunskap och gedigen erfarenhet av att utveckla nya och förstärka befintliga kund- och intressentrelationer vilket resulterat i hög kundnöjdhet.
  • Erfarenheter från att ansvara för egna kundportföljer.
  • Tekniskt intresse eller erfarenhet från energi- eller närliggande branscher då många frågor är av teknisk karaktär.
  • Relevant högskoleutbildning alternativt gymnasieutbildning och långvarig yrkeserfarenhet inom kundnära roller.

Som person söker vi dig som har god kommunikationsförmåga och en fallenhet för att bygga relationer med olika människor. Du behöver kunna kommunicera skriftligt och muntligt på både svenska och engelska. För att trivas i rollen behöver du vara en handlingskraftig person som alltid har kunden i fokus. Du tycker om att ge service och tycker att det är självklart att alla kunder och intressenter bemöts med intresse och engagemang.



Ytterligare information


Vi erbjuder

Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden inom företaget. På Geab jobbar olika yrkesgrupper och generationer sida vid sida. Vi utformar arbetsförhållanden och anställningsvillkor för att underlätta för medarbetare att kombinera arbete, privatliv och föräldraskap. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang och vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i.

Placeringsort: Visby

För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Sara Wilhelmsson: [email protected].

För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare:

Kajsa Loman, [email protected]

Fackliga representanter för denna tjänst är Eva Jirhem, Ledarna, tfn 08-739 50 00. Jeanette Regin, Unionen, tfn 0498-28 50 22 och Patrik Malmquist, SEKO, tfn 0725 756 538

Välkommen med din ansökan

Vi ser fram emot din ansökan senast den 17 April. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. I våra rekryteringsprocesser samarbetar vi med Human Resources Services inom Vattenfall.

Att arbeta inom Geab innebär att arbeta med samhällsviktig infrastruktur. Därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen


Vi ser fram emot din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons