OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-26

Vill du arbeta i en myndighet med ett viktigt samhällsuppdrag som bidrar till att skapa ett tryggt och säkert samhälle och tar in tull, skatt och andra avgifter till staten? Uppbördsavdelningen har ett brett uppdrag att arbeta för en korrekt uppbörd, d v s tull, skatter och avgifter, genom de tre verksamhetsområdena tillstånd, efterkontroll och uppbördsbevakning. Uppbördsavdelningens operativa arbete bedrivs inom fyra geografiska enheter med flexibla grupper som arbetar med hela Tullverkets uppdrag, men är specialiserade utifrån verksamhetens behov. Avdelningen består av ca 320 medarbetare. Avdelningen samverkar med Tullverkets övriga operativa avdelningar: Kontrollavdelningen, Underrättelseavdelningen och Tullkriminalavdelningen. Nu söker vi en framtida kollega till uppbördsavdelningens ledningsstöd i Stockholm. Om tjänsten I avdelningens ledningsstöd kommer du att arbeta med olika frågor, där uppgifterna kan variera över tid. Flera olika typer av frågor kan vara aktuella, som att ta fram olika underlag och sammanställningar till avdelningsledningen, genomföra olika typer av utredningar eller analyser, hantera interna och externa remisser och att arbeta med samordning, t ex att hålla samman arbete som genomförs inom flera olika delar av avdelningen. Arbetet innebär stort eget ansvar och krav på att kunna arbeta självständigt, men du kommer också arbeta tillsammans med övriga kollegor inom ledningsstödet och även med stora delar av övriga Tullverket. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning inom för tjänsten relevanta områden, t ex ekonomi, juridik, statsvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdigt. • Erfarenhet av att sammanställa, analysera och presentera information. • Vana vid utredningsarbete. • God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har: • Tullverkets grundutbildning inriktad mot uppbördsfrågor (effektiv handel) eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt. • Erfarenhet av att ha arbetat som projekt- eller uppdragsledare eller motsvarande. • God kännedom om Tullverkets arbete och uppbördsavdelningens arbetsområden. Personliga egenskaper Arbetet medför ofta nya frågeställningar som innebär att du behöver vara flexibel, problemlösande och ha förmåga att se sambanden mellan olika frågor. Då arbetet präglas av många kontaktytor är det viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga. Du behöver kunna ta egna initiativ och självständigt driva arbetet framåt till ett gott resultat. Du behöver också vara analytisk och kvalitetsmedveten. Dessutom bör du vara en bra kommunikatör med pedagogisk förmåga såväl i tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Vi erbjuder dig Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV-2024-07561. Placeringsort: Stockholm. Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse. Tjänsteresor ingår, framför allt inom landet men även internationella resor kan bli aktuellt. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Gia Wickbom, tel. 08-405 03 22. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Lana Buco, tel. 011–15 85 44 och för Saco-S, Lena Edehag, tel. 08-456 58 68. Din ansökan, med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast 17 april. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 500 anställda och leds av tf. generaltulldirektör Johan Norrman.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons