OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-26

Vi söker en personalcontroller till personalavdelningens förhandlingsenhet vid Åklagarmyndighetens huvudkontor i Stockholm. Personalavdelningen har ca 50 medarbetare och består av tre enheter; utbildningscentrum, personalenheten och förhandlingsenheten. Anställningen är placerad vid förhandlingsenheten. Förhandlingsenheten leds av biträdande personaldirektören som tillika är förhandlingschef. Dina arbetsuppgifter Som personalcontroller arbetar du tillsammans med vår befintliga personalcontroller på förhandlingsenheten, personalavdelningens medarbetare och ledning samt med ekonomiavdelningen och andra avdelningar på huvudkontoret. Ditt huvudsakliga uppdrag är att stödja och vidareutveckla arbetet med statistik och underlag till den operativa verksamheten. Ni som personalcontrollers kommer att stödja personaldirektören och biträdande personaldirektören med underlag och utredningar i centrala frågor kring förhandlingar, lönebildning, personalstatistik samt den strategiska kompetensförsörjningen. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att ta fram personal och lönestatistik,   analysera och utvärdera personalstatistik, ta fram underlag för den strategiska kompetensförsörjningen. delta i det praktiska årliga arbetet med lönerevision och årsredovisning, delta i det personalpolitiska utvecklingsarbetet. Ditt arbetssätt är serviceinriktat och konsultativt gentemot verksamhetens behov samt strategiskt styrt av Åklagarmyndighetens gemensamma planer och riktlinjer. Dina kvaliteter och kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk examen som statistiker, nationalekonom, personalvetare eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, väl vitsordad erfarenhet av att arbeta med personalstatistik och kompetensförsörjning god kunskap om analysarbete inom personalområdet, statistik samt uppföljning och utvärdering mycket goda it kunskaper och särskilt god förmåga i Excel men även andra it system som är relevanta för området. goda kunskaper i svenska i tal och skrift förmåga att omsätta statistik och utredningar till skrivna rapporter med hög språklig kvalitet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med lönebildning och personalarbete med erfarenhet av arbete i en statlig organisation med erfarenhet av att programmera och arbeta i SAS. Som person vill vi att du är noggrann och analytisk är självständig och har förmåga att se frågor ur ett strategiskt helhetsperspektiv har en god samarbetsförmåga är strukturerad och kan planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om anställningen Vi ser gärna att du skickar in din ansökan på svenska. Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tester förekommer i rekryteringsprocessen. Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss . Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll. På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta. Åklagarmyndigheten som arbetsgivare På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 2000 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag. Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Ansök redan idag!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons