Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-26

Om företaget Hitachi Energy är en banbrytande teknikledare som hjälper till att öka tillgången till överkomlig, pålitlig, hållbar och modern energi för alla. De hjälper till att hålla dina lampor tända, fabrikerna igång, och allas sjukhus och skolor öppna. Kom som du är och förbered dig på att bli bättre när du lär dig av andra. Ta med din passion, ta med din energi, och koppla in dig i ett team som uppskattar en enkel sanning: Mångfald + Samarbete = Innovation.   Uppdragsbeskrivning Du kommer arbeta i en mycket dynamisk miljö med kunder runt om i världen och ett omfattande produktportfölj och rapportera direkt till Quality Manager. Du har ett internationellt team med många olika kulturer inom enheten, verksamhet inom servicebranschen. Du behöver ha en förmåga att svara på och delta i kundförfrågningar på kortast möjliga tid, då det krävs för vår typ av verksamhet. Dina ansvarsområden: • Administrera och samordna uppgifter för att lösa kundklagomål. • Utveckla rotorsaksanalyser (RCA) i samordning med andra funktioner inom enheten. • Följa LEAN 6-sigma-metoden för att förbättra prestanda och eliminera slöseri i värdekedjan. • Du administrerar och samordna ruppgifter för att lösa interna avvikelser och följa upp deras lösningar veckovis. • Uppdatera och implementera instruktioner inom enheten med deras respektive processflöden. • Leda ISO-certifieringsprogram och årliga interna revisioner. • Hålla kontroll över kvalitetskostnader på månadsbasis och rapportera till ledningen. • Tilldela uppgifter inom enheten för slutförande och lösning av kundklagomål och avvikelser.   Vem är du Vi söker dig som kan arbeta både självständigt och i team, och som har förmågan att samarbeta effektivt med andra. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att läsa och tolka ritningar för att utföra arbete enligt givna specifikationer. Krav: • Minst 2 års erfarenhet inom Servicebranschen, företrädesvis inom elektrisk transmissions- och distributionsområdet. • En Yellow Belt-certifiering är att föredra. • Minst 2 års erfarenhet av direkt kundinteraktion (kvalitet, projektledning, etc.). • Ingenjörsbakgrund föredras inom industrisektorer och/eller elektriska områden. • Flytande engelska och svenska är ett krav och andra språk är en fördel. • Förmåga att leda och delta i mångkulturella arbetsgrupper både internt och runt om i världen.   Tjänsten Tjänsten är visstidsanställning och målet är att du ska bli tillsvidareanställd på Hitachi Energy. Tjänstgöringsorten är Ludvika med startdatum enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Ansökningar hanteras löpande med sista ansökningsdag 30 april, 2024. Är du intresserad av att flytta till Dalarna så kan vi vara behjälpliga att hitta bostad. Har du frågor kring rekryteringsprocessen eller problem med din ansökan är du varmt välkommen att kontakta Emil Thelin på telefon 070-967 07 43 eller via mail på [email protected]   Om oss Vi på Dala Industrisupport är en trogen partner inom kompetensförsörjning med över 100 års samlad erfarenhet. Vi kommer själva från industrin och är fullt insatta i branschens alla utmaningar. Vi tror på att viljan att lära sig är minst lika viktig som erfarenhet och vet att kompetensutveckling är lösningen som kommer leda oss in i framtidens industri. Därför satsar vi på att vårda de samarbeten som kommer oss tillhands. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. Är du intresserad av Dala Industrisupport kan du läsa mer om oss och våra tjänster på www.dalaindustrisupport.se

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons