OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-26

Är du en affärsdriven fastighetsförvaltare med erfarenhet av kommersiella lokaler? Är du dessutom en handlingskraftig person med god erfarenhet av beställarrollen? Då bör du söka denna roll! Om uppdraget Vi söker nu en affärsdriven fastighetsförvaltare i Stockholm som har erfarenhet av kommersiella fastigheter. Kunden är ett av Sveriges största bostadsbolag och är verksam i Stockholm. Uppdraget är på heltid, 100% under perioden 20 april och 6 månader framåt. Under detta uppdrag kommer du preliminärt att arbeta på kontoret i Skarpnäck, men även på Södermalmkonstoret i Stockholm ca 1 dag i veckan. Efter upplärningsperioden finns det utrymme för distansarbete 1 dag i veckan. Dina arbetsuppgifter I denna roll blir du en viktig del i att säkra långsiktiga och goda relationer med hyresgäster samt bidrar och arbetar för att nå ökad lönsamhet. Vår kund arbetar bland annat med att skapa attraktiva bostadsområden då de bland annat arbetar med lokaler för affärsverksamheter, lager och förskolor. Arbetet som fastighetsförvaltare syftar bland annat till att bibehålla och skapa goda affärsrelationer med vår kunds lokalhyresgäster. Det syftar även till att bidra till ett förbättrat driftnetto. Du ansvarar för inkommande kundärenden så som att hantera åtgärder i lokaler, skadestånd eller frågor avseende hyresavtal. Du ansvarar även för påverkbara intäkter och kostnader kopplat till dina lokaler. Det är viktigt att du är tydlig i din kommunikation och trygg i att ta affärsmässiga beslut. Utöver detta arbetar du med att: - leverera lokalens förutsättningar till lokaluthyraren vid nyuthyrning, omförhandlingar och överlåtelser. - agera beställare vid lokalanpassningsprojekt och är ytterst ansvarig för att ta fram beslutsunderlag och investeringskalkyler. Dina kvalifikationer - Minst två års erfarenhet av kommersiell förvaltning eller 5 år som fastighetsförvaltare där du även haft ansvar för kommersiella lokaler. - Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller likvärdigt, alternativt motsvarande arbetserfarenhet. - God fastighetsekonomisk förståelse och erfarenhet av att ta fram beslutsunderlag och investeringskalkyler. - God erfarenhet av lokalhyresjuridik och förmåga att tolka och tillämpa lagar och regler. Du trivs i en händelserik vardag och med varierade arbetsuppgifter, där arbetsuppgifterna främst är av operativ karaktär, men där rollen även kräver en förmåga att tänka och planera strategiskt. Du är strukturerad och du har god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-04-04 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076 013 22 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons