OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-26

HR Business Partner Vill du bidra till ett hållbart samhällsbyggande? Svensk Byggtjänst är Sveriges ledande kunskapsföretag inom samhällsbyggnadssektorn. Vi ägs av branschen och jobbar tillsammans mot en tydlig vision: ett hållbart samhällsbyggande i dag och för kommande generationer. Nu söker vi dig som vill bidra till detta genom en roll som HR Business Partner. Som HRBP på Svensk Byggtjänst får du arbeta med ett brett spektrum av HR-frågor: från HR-administration och arbetsmiljöarbete till kulturutveckling och chefsstöd. Du blir en viktig del i att skapa en attraktiv, innovativ och hållbar arbetsplats för våra medarbetare. Om rollen Du får övergripande ansvar att, tillsammans med HR-chef, utveckla Svensk Byggtjänsts HR-arbete framåt. Det sker både genom aktuellt chefsstöd och genom att proaktivt hjälpa organisationen att möta framtiden. Rollen innebär ett tvärfunktionellt arbete genom hela organisationen, bland annat genom samarbete med avdelningarna Marknad och Tech. Några av dina arbetsuppgifter Ge strategiskt och operativt stöd till chefer inom alla delar av HR, till exempel i efterlevnad av policyer och riktlinjer, kompetensutveckling och arbetsmiljö. Vara superuser i HR-systemet HaileyHR. Projektleda HR-relaterade projekt och initiativ, till exempel förmånspaketering, utveckling av våra interna utbildningar eller implementering av nya HR-relaterade system och processer. Ansvara för vår interna utbildningsadministration och koordinera interna utbildningar. Arbeta med att skapa och upprätthålla en positiv och inkluderande företagskultur. Integrera hållbarhet i alla aspekter av vårt HR-arbete. Framtidsbevaka och hålla dig uppdaterad kring aktuella trender och utvecklingar inom HR. Använda AI för att förbättra och effektivisera våra HR-processer. Vad vi söker hos dig Erfarenhet av brett HR-arbete, bland annat inom arbetsmiljö och chefsstöd. Relevant högskoleutbildning inom HR (exempelvis personalvetenskap, beteendevetenskap eller liknande). Stark analytisk och problemlösande förmåga. Stark kommunikativ förmåga i skrift. Mycket god administrativ förmåga. Mycket god förmåga att bygga och upprätthålla relationer Mycket god systemvana från exempelvis HRIS, CRM och ATS (gärna även i rollen som superuser). Att du är självgående och initiativtagande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vad vi erbjuder Hos Svensk Byggtjänst får du en utvecklande nyckelroll i ett anrikt, välrenommerat och framåtblickande kunskapsföretag. Genom ett nytt ägardirektiv har bolaget fått mandat att ställa om sin verksamhet för att bli ännu bättre på att leverera kunskap för ett hållbart samhällsbyggande. Med en långsiktig och cirkulär affärsmodell återinvesteras allt eventuellt överskott i ny utveckling för branschens bästa. För att kunna leverera på detta behövs en arbetsmiljö i världsklass – med en kultur som stöttar vår strategi och håller över tid. Som HRBP får du möjlighet att göra stor skillnad i detta viktiga arbete. Om oss Svensk Byggtjänst ägs av landets ledande organisationer inom samhällsbyggnad. Vårt syfte är att hjälpa branschen till ett hållbart samhällsbyggande. Sedan 1934 har vi samlat in, strukturerat och sålt den kunskap som behövs för att planera, konstruera, bygga och förvalta hus och anläggningar –ett arbete där vi kontinuerligt utvecklar produkter, tjänster och mötesplatser som gynnar branschen. Vi omsätter drygt 200 MSEK och är cirka 100 anställda. Andreas Larsson HR chef [email protected] 070 601 23 51

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons