OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-26

Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. Enheten myndighet vuxen inom socialförvaltningen består av enhetschef, en 1:e socialsekreterare, biståndshandläggare inom äldreomsorg respektive funktionshinderomsorg, handläggare inom missbruk och socialpsykiatri samt handläggare våld i nära relation. ARBETSUPPGIFTER Som biståndshandläggare inom funktionshinderomsorg handlägger du ärenden enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Du utreder, bedömer behov och fattar beslut om insatser till personer med fysiska, psykiska, kognitiva och/eller intellektuella funktionsnedsättningar samt följer upp beslutade insatser. Arbetet innebär många kontakter med brukare, deras anhöriga och ställföreträdare/ombud och samverkan med verkställare och andra samarbetspartners, såväl interna som externa. Tillsammans med dina kollegor på enheten arbetar du för ett gott arbetsklimat och för att säkerställa rättssäkerheten KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen från socionomprogrammet eller motsvarande utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har kunskap om för området gällande lagstiftningar, förordningar och föreskrifter samt om handläggning och dokumentation inom socialtjänstens område. För att klara uppdraget krävs förmåga att inhämta uppgifter, sammanställa, analysera och utvärdera olika handlingsalternativ för att kunna göra bedömningar som leder till välmotiverade beslut. Som person behöver du vara trygg i dig själv, ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du ska kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt vilket också kräver att du är flexibel. Eftersom arbetet innebär många kontakter med olika samarbetspartners behöver du vara relationsskapande och lyhörd. Du behöver kunna uttrycka dig väl i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt, och kunna anpassa din kommunikation till den du har kontakt med. Om du har erfarenhet av verksamhetssystemen Combine, Cosmic Link och arbetssättet IBIC är detta meriterande, liksom erfarenhet av handläggning enligt LSS. Vi erbjuder - ett varierande arbete i en liten kommun med korta beslutsvägar och närhet till chefsstöd - extern handledning och mycket goda möjligheter till kompetensutveckling - flexibla arbetstider - möjlighet till distansarbete - en engagerad och lyhörd arbetsgrupp B-körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Provanställning kan komma att tillämpas. Rekrytering kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan! ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan direkt via länken i annonsen.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons