Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-25

Som Ekonom på Kongamek får du en viktig stödjande roll på vår Ekonomiavdelning där vi arbetar tätt tillsammans.

Du är strukturerad, noggrann och serviceinriktad i din roll då du har kontakt med människor ifrån våra olika enheter.

Tillsammans med övriga inom ekonomiteamet kommer du säkerställa att samtliga enheter inom och kopplade till Kongamek får den service som de behöver.

ARBETSBESKRIVNING

I rollen som Ekonom hanterar du löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar samt statistikrapportering.

Du kommer bistå vid månads- och årsbokslut samt utföra övriga uppgifter kopplade till området.

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har grundläggande kunskaper i Excel samt en god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande erfarenheter;

  • Erfarenhet av arbete inom ekonomi eller liknande roll.
  • Tidigare arbete i affärssystemen Microsoft Dynamics Business Central och/eller Fortnox.

OM DIG

Vi tror att du i din natur har lätt för att möta olika människor och är en prestigelös person som har en hög ansvarskänsla. Du känner engagemang för dina arbetsuppgifter, är flexibel och prioriterar utefter nuläget.

Dina personliga egenskaper är lika viktiga för oss som din yrkeserfarenhet och vi tror att en arbetsglädje leder till framgång.

Vi ser fram emot att få höra från dig och att möjligtvis välkomna dig till vårt team. Din ansökan är viktig för oss och kan vara startskottet för en spännande tid inom vår ekonomiavdelning. Gå med oss i vårt arbete för att göra skillnad och uppnå våra mål tillsammans!

OM KONGAMEK

Kongamek är ett familjeägt företag som grundades 1987 av Stig Haglund och hans son Paul. Bolaget hade sin grund i en mekanisk verkstad belägen i Konga, mitt i den småländska skogen. Idag, en generation senare, drivs verksamheten av Pauls barn, Jonathan och Johanna.

Sedan starten har man gått från att vara en liten mekanisk verkstad till att idag vara en av Skandinaviens marknadsledande aktörer inom materialhanteringsprodukter och vagnar, med Europas bredaste sortiment.

Vårt huvudkontor, lager och produktion finns i Konga. Vi har idag även bolag med produktion i Anderstorp och Vietnam, och ett säljbolag i Tyskland (Kongamek GmbH).

VÄRDEGRUND I KONGAMEK

För att bli lyckosam som en del av Kongamek bör du sätta värde på gemenskap, flexibilitet och god samarbetsförmåga. Det är egenskaper som inte bara gör att vi kan leverera bra produkter och lösningar till våra kunder, det är ett sätt att vara som också bidrar till att vi mår bra på jobbet. Och har vi det bra på jobbet, ja då brukar resten av livet också kännas bra. Kongamek är och ska alltid vara ett hållbart företag. Inte bara för miljön, utan även för våra kunder och medarbetare. I egenskap av en liten orts största arbetsgivare bör och vill vi ta ett socialt ansvar, skapa delaktighet och en trivsam miljö för utveckling. Våra arbetsplatser ska vara fysiskt, psykiskt och socialt sunda, där alla behandlas lika och har möjlighet till välmående både på och utanför jobbet.

MER OM TJÄNSTEN

Anställningsform: Vikariat 6 månader med eventuell förlängning.

Anställningsstart: Omgående

Anställningsvillkor: Heltid, lön enligt överenskommelse.

Plats: Du är anställd i Kongamek AB som är vårt moderbolag, men kommer även att arbeta med våra koncernbolag. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Dång, söder om Tingsryd.

Det finns möjlighet att arbeta hemifrån vissa dagar i veckan utifrån arbetets upplägg.


ANSÖK OM TJÄNSTEN

Är du intresserad av tjänsten skickar du din ansökan med CV och personligt brev till [email protected]. Skriv ”Ansökan Ekonom” i ämnesrubriken.

Sista ansökningsdag: Urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan!



Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons