OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-25

Är du redo för en ny meningsfull roll? Är du dessutom skicklig på att skapa goda möten och relationer, där du vill arbeta med att vägleda människor i svåra situationer? Då kan du vara vår nya Återkravhandläggare! Vilka är vi? Kompetensförsörjningskontoret är tjänstemannastöd för kompetensförsörjningsnämnden. Förvaltningens verksamheter bidrar till att skapa förutsättningar och möjligheter till att Norrköping kan vara en plats där alla människor mår bra och har framtidstro. På kontoret är vi cirka 400 anställda som ansvarar för försörjningsstöd och annat bistånd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, samhällsorientering, bosättningslagen samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola samt Budget-och skuldrådgivning. Återkravshandläggare tillhör enheten specialist vilka tillhör kompetensförsörjningskontoret. Hos oss får du en arbetsplats med god stämning, delaktighet i verksamhetsutveckling och ett öppet arbetsklimat. I dagsläget arbetar 21 medarbetare på enhet specialist varav 2 som hanterar Återkrav. Vårt kontor är beläget i centrala Norrköping på Tegelängsgatan 19 A, med närhet till kollektivtrafik och det mesta. Team återkrav jobbar ständigt med att utveckla teamet med fokus på kvalitet och service. Vi söker nu en ny engagerad kollega till vårt team! Dina arbetsuppgifter Som återkravshandläggare arbetar du framförallt nära våra klienter som av någon anledning har eller har haft kontakt med ekonomiskt bistånd. Du jobbar även i nära samarbete med din andra kollega som har rollen som återkravshandläggare, där ni tillsammans utvecklar och driver arbetet framåt. Du fungerar vidare som ett stöd till övriga kollegor på kontoret i sakfrågor som rör återkrav. Som återkravshandläggare möter du och samtalar med olika människor, ofta i svåra situationer. Du möter klienterna både fysiskt och digitalt, samt genom kontakt via mail samt telefon. I rollen har du många myndighets- och klientkontakter för att säkra återkrav mot enskild. Hos oss jobbar du även tillsammans med enhetens FUT-team som har i uppdrag att utreda felaktiga utbetalningar och bidragsbrott. Dina arbetsuppgifter är omväxlande då inget ärende är det andra likt. Som återkravshandläggare hos oss får du en individanpassad introduktion som matchar just dig! Vi ger dig kontinuerlig kompetensutveckling såsom utbildning i MI (motiverande samtal) samt lågaffektivt bemötande för att skapa rätt förutsättning och möjlighet för dig att lyckas och trivas i rollen. Vem är du? Vi söker dig som har en akademisk samhällsvetenskaplig utbildning alternativt socionomutbildning. För att du ska lyckas i rollen som Återkravshandläggare ser vi att du har erfarenhet av myndighetsutövning och att arbetat med att möta människor i olika utsatta situationer. Du kommunicerar väl på svenska både i tal som skrift, då kommunikation är en grundsten i rollen. Din tydliga kommunikation möjliggör goda möten där du säkerställer att ditt budskap når fram, oavsett målgrupp. Vidare känner du dig trygg i att ställa obekväma frågor i syfte att göra rätt bedömningar. Då samtal i olika former kommer vara en del av ditt dagliga arbete bör du känna dig trygg och engageras av att bemöta andra människor. Vi ser att du har lätt för att skapa och bibehålla relationer och ser nätverkande som en nödvändighet för att lyckas med ditt uppdrag. Du värdesätter dina kollegor och samarbete där du trivs likväl i teamarbete såsom i det självständiga arbetet där du aktivt driver dina processer och ditt arbete framåt med struktur.  Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1  Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distans: Ja, till viss del utifrån verksamhetens behov Sista ansökningsdatum: 10 april Kontakt: Enhetschef Helené Wennström, 011-15 66 45, [email protected]  eller rekryteringsspecialist Sofia Örtegren, 011- 15 32 13, [email protected] KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons