OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Deltid
Publicerad 2024-03-25

Brinner du för att ge excellent och lösningsfokuserad service? Vill du bli en del i ett sammansvetsat team som tillsammans arbetar med kunden i fokus för att göra livet lättare för våra invånare? Då kan du vara den vi söker för sommarvikariat i Kontaktcenter! Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler. Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun. Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa! ARBETSUPPGIFTER Kontaktcenters uppdrag är att hålla en hög tillgänglighet mot kund, en hög servicenivå samt att i hög grad lösa kundens ärende i första kontakten. I rollen som kommunvägledare kommer du att vara den som har första kontakt med våra kommuninvånare. Det ställer krav på ditt bemötande som ska vara välkomnande. Du kommer ge service i form av information, rådgivning och vägledning via i första hand telefonsamtal och mejl, eller vid personligt möte. Utöver det kommer du ta emot felanmälan och synpunkter på kommunens tjänster samt logga samtal och ärenden i ärendehanteringssystem. Arbetet består till största del av att svara i telefon. Som kommunvägledare är du även en viktig del i ett kommunövergripande utvecklingsuppdrag där kundens behov i första hand står för inriktningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som drivs av att arbeta med kundservice i en professionell roll. Du brinner för att ge service och sätter alltid kunden/medborgaren i centrum. Du har lätt att samarbeta och trivs i en organisation där tempoväxlingar och utveckling tillhör vardagen. Du är flexibel, har god prioriteringsförmåga och goda kunskaper i svenska och engelska. Du behöver också ha: - Godkänd gymnasieexamen. - Erfarenhet av och fallenhet för att arbeta i olika IT-system och du kan arbeta med dator och telefon samtidigt. - Erfarenhet av informationssökning och förmågan att hantera olika kanaler för detta. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande serviceyrken med kundmöten. ÖVRIGT Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer. Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling. Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant. Välkommen att vara med och spela med oss du också! Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet 11 Dagar - 3 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons