OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-25

Företagspresentation Till en av våra kunder, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Administratör för styrning och exportkontroll till ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 9 månader via Unik Resurs med god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Denna tjänst består av att hantera uppgifter inom exportkontroll, tull och andra styrningsrelaterade frågor. Du kommer att stöta på flera processer runt om i företaget såsom försäljning, konstruktion, inköp, produktion, logistik, HR, IT och så vidare. I denna position kommer du att vara en del av en liten avdelning som kallas för Finansiell Styrning. Avdelningen ansvarar för Compliance, Exportkontroll och Tull.I rollen kommer du att dela din tid mellan frågor som rör exportkontroll, tull och andra styrningsrelaterade ärenden. Du kommer att ha en administrativ roll som huvudsakligen innefattar hantering och frigörande av order och leveranser i SAP samt stödja verksamheten i andra exportkontrollrelaterade frågor.Huvudsakliga uppgifter: - Hantera och frigöra order och leveranser i SAP - Kvalitetshantering av data för exportkontroll och tull - Stöd i övervakning och koordinering av godkännanden för exportkontroll gällande erbjudanden och leverans - Tillhandahålla stöd till verksamheten i frågor om exportkontroll och tull - Tillhandahålla stöd i andra administrativa aktiviteter såsom koordinering av arkivering, utförande av kontroller/stickprovskontroller etc. Din profil Vem är du? Du är välstrukturerad, kan arbeta självständigt och dina kommunikationsfärdigheter är goda på både svenska och engelska. Du har en god förmåga att säkerställa en optimal servicenivå mot dina motparter och du är samarbetsvillig i den bemärkelsen att du är villig att stödja verksamheten samt att delta i avdelningens planering och ta ägandeskap baserat på det. Vi önskar att du har: - Minst 1-5 års arbetslivserfarenhet och/eller en universitetsexamen (eller motsvarande) inom teknik, logistik, företagsekonomi, projektledning eller motsvarande. - Tidigare erfarenhet av exportkontroll - Det är värdefullt (men inte ett krav) om du har en teknisk, affärsmässig och/eller logistisk bakgrund och/eller kunskap om logistiska processer (inköp, orderhantering, leverans och spedition) - Erfarenhet utav SAP - Eftersom det är en styrnings- och kontrollfunktion är det viktigt att upprätthålla en hög etisk standard i allt som görs. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons