OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-25

Vi växer och söker tre nya kollegor till vår avdelning Kundrelationer. Ta chansen och sök nu. Välkommen till en bransch och en energikoncern där det händer hur mycket som helst. Välkommen till en lärorik och spännande roll där du får jobba så nära våra kunder som möjligt för att hjälpa, lösa och vägleda på bästa sätt. Välkommen till en arbetsplats som vet hur viktigt det är att du mår bra på jobbet. Välkommen till ett erfaret, energifyllt och härligt gäng. Kom och utvecklas med oss, väx i din yrkesroll och tillför ännu mer energi. Välkommen till Luleå Energi. Kundrelationer Rådgivning & Försäljning, Företag Vi växer och söker två kollegor som vill ansluta till vårt team inom Kundrelationer. En grupp som dagligen arbetar med att ge våra kunder en högklassig kundresa och möjlighet att göra kloka val. I rollen driver du försäljning och rådgivning av vår produktportfölj till i huvudsak företag och fastighetsägare. Du ansvarar för att stärka affärsrelationerna för såväl stora som små kunder, och du driver affären självständigt samt arbetar operativt i hela säljprocessen. Rollen innebär även att du är med och utformar strategier på lång och kort sikt samt är delaktig i att skapa nya tjänster utefter kundernas behov. Vi söker dig som har god förmåga att sätta dig in i kundens situation, och van att driva komplexa säljprocesser tillsammans med kollegor. Vi ser att du har eftergymnasial utbildning och har ett intresse för elmarknaden, energifrågor och hållbar utveckling. Du är en resultatorienterad, nyfiken relationsskapare och motiveras av att vara den bästa affärspartnern inom energiområdet. Du behärskar de svenska och engelska språken mycket väl i både tal och skrift och besitter goda data- och systemkunskaper. Du har körkort klass B. Kundrelationer Rådgivning och Försäljning, Privat Inom Kundrelationer och privatmarknadssidan kommer du främst att hantera inkommande samtal, mejl och chattar från kunder, leverantörer och övriga som vill komma i kontakt med Luleå Energi. Du analyserar och löser ärenden på ett engagerat och pedagogiskt sätt. Det handlar främst om att hantera elhandel, elnät- och fjärrvärmefrågor. Vi arbetar även med försäljning av tex elavtal, laddboxar och fjärrvärmecentraler. För att trivas i rollen behöver du ha ett stort intresse och fokus på service, vara professionell, organiserad och har ett naturligt driv av att nå uppsatta försäljningsmål. Det är en självklarhet för dig att vara lyhörd och att vilja ge den bästa kundupplevelsen. Du räds inte att hantera olika ärenden parallellt och besitter en god förmåga att kommunicera via telefon, chatt eller i skrift via mejl som ditt arbetsredskap. Du har ett flexibelt förhållningssätt och kan naturligt skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter. Vidare trivs du med att samarbeta och jobba i team men har också lätt för att arbeta självständigt. Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi eller service. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbeten med mycket kundkontakter, där du har använt telefonen och mejlen som ditt främsta arbetsredskap. Då vår vardag även består av att svara på frågor av teknisk karaktär vill vi gärna att du har ett visst tekniskt intresse, samt är intresserad av energifrågor. Du behärskar de svenska och engelska språken mycket väl i både tal och skrift och besitter goda datakunskaper. Du har god vana av att hantera olika system. Vad får du hos oss? Hos oss på Luleå Energi arbetar vi för att du ska ha ett hållbart arbetsliv. Vi sätter stor vikt vid att du ska få prestera, leverera och utvecklas men också att du ska trivas och må bra. Vi har därför tagit fram våra förmåner och villkor med fokus på återhämtning, flexibilitet samt hälsa och friskvård. Allt för att ge dig rätt förutsättningar hos oss. Låter detta som något för dig och vill du bli en av oss i vårt team! Skicka då din ansökan med CV och personligt brev senast fredag 12 april 2024. Rekryteringsprocessen kommer att ske löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Märk ansökan med ” Kundrelationer Företag” eller ” Kundrelationer Privat” beroende på vilken tjänst du är intresserad av. Mer information om tjänsten lämnas av Margareta Grahn, Chef Kundrelationer [email protected] Luleå Energi-koncernen eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning, samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan! Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser samt som en del i vårt systematiska säkerhetsarbete så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidaten. Syftet är att säkra en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare och säkerställa att tillgångar och information skyddas. Luleå Energi har valt kanaler för denna rekrytering och undanber alla samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Fackliga företrädare når du via företagets växel: 0920-26 44 00.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 3
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons