OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-25

Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. På enheten myndighet vuxen är vi sex socionomer, en 1:e socialsekreterare och en enhetschef. Vi ansvarar för insatser till vuxna över 18 år. Vi söker nu två biståndshandläggare till området äldreomsorg. ARBETSUPPGIFTER Du arbetar utifrån gällande lagstiftning socialtjänstlagen samt förordningar, lokala rutiner och riktlinjer. Du ansvarar för att ta emot ansökningar, genomföra utredningar, bedömningar, beslut, samt uppföljning av beslutade insatser. Du arbetar med att klarlägga vilka insatser som enskilda personer har behov av för att utvecklas och nå bästa möjliga självständighet. Du deltar även i olika samverkansgrupper internt och externt. Vi lägger stor vikt vid att de insatser som beviljas är av god kvalité och kunskapsbaserade. Allt i syfte att skapa mervärde för kommunens invånare. Bemötandefrågor är viktiga, vi strävar efter att vara respektfulla, trovärdiga, tydliga och effektiva. Vi tror på att det sociala förändringsarbetet måste bedrivas tillsammans med den enskilde för att kunna uppnå en positiv förändring i livssituationen och goda förutsättningar att utvecklas och nå bästa möjliga självständighet. Vi jobbar mot God och nära vård. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan likvärdig utbildning innefattande minst 15 hp i socialrätt. Som person vill vi att du visar engagemang och intresse för målgruppen och har ett strukturerat och självständigt arbetssätt men i dialog med chef och kollegor. Att du är empatisk och trygg samt bidrar med ett gott arbetsklimat. Du är ansvarsfull, samarbetsvillig, flexibel och har god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du ska ha goda kunskaper att kunna hålla samtal och på ett rättssäkert sätt föra dokumentation. Arbetet innebär mycket samverkan och det är därför viktigt att du tycker om, och är duktig på detta. Vi värdesätter ett gott bemötande och att du har lätt för att samarbete. Att du hanterar snabba förändringar då planering snabbt kan förändras. Vi är en liten grupp som är beroende av varandras flexibilitet och att hantera förändringar som kan ske under arbetsdagen. Vi erbjuder - ett varierande arbete i en liten kommun med korta beslutsvägar och närhet till chefsstöd - extern handledning och mycket goda möjligheter till kompetensutveckling - flexibla arbetstider - möjlighet till distansarbete - ett engagerat och stödjande team B-körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Provanställning kan komma att tillämpas. Rekrytering kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan! ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan direkt via länken i annonsen.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons