OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida jobbify.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-24

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:   Grundtanken med Sweax är att göra livet enklare för bostadsrätts-föreningar, affärscentrum, privata- och offentliga fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud och ett modernt och effektivt arbetssätt sätter vi kunden i fokus. Tillsammans med kunden skapar Sweax de rätta förutsättningarna för en god livsmiljö i både privata och offentliga rum. Företaget sätter miljö och kvalitet högt och har därför varit ytterst noga med att bli ISO-certifierade för kvalitet 9 001 och miljö 14 001 enligt internationell standard.

Administratör

Med inriktning hyres - ekonomiadministration och kundservice Vi söker en erfaren och snabblärd administratör till ett föräldravikariat som löper över drygt ett år. Om Tjänsten En bred och varierande roll med många kontaktytor både internt inom Sweax och med våra kunder som är både styrelser i bostadsrättsföreningar samt boende. Du kommer att vara kundernas första kontaktpunkt och ansvara för inkommande samtal och mejl som omfattar allt från frågor kring ekonomisk förvaltning till uthyrning och fakturafrågor. Rollen innefattar även en del enklare ekonomi såsom inbetalningar och hantering av leverantör- och kundfakturor. Exempel på arbetsuppgifter
  • Registrera försäljning/överlåtelser, andrahandsuthyrning, in och utflytt, mm.
  • Vara behjälplig vid försäljningar med att presentera adekvata uppgifter från fastighetssystemet.
  • Hantera hyresaviseringar samt påminnelser och eventuella inkassoärenden.
  • Ansvara för att korrekta uppgifter är registrerade i våra IT-system.
  • Hantera individuell mätning och debitering av el och vattenförbrukning.
  • Registrera grunduppgifter vid uppstart av nya kundavtal.
  • Hantering av kund- och leverantörreskontra.
  • Behjälplig i vår kundservice med telefon och mejlfrågor.
Personliga Egenskaper Som person är du kommunikativ, engagerad och serviceinriktad. Du har ett sinne för struktur och är lösningsorienterad. Vidare tar du ägandeskap över dina arbetsuppgifter och har en hög ansvarskänsla i kombination med ett glatt och positivt sinnelag. Du är van att jobba i olika system och ser det inte som ett hinder utan har en naturlig nyfikenhet på det nya som kommer. Kvalifikationskrav
  • Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.
  • B-körkort.
Meriterande
  • Systemvana från Real Fastighetssystem och bokföringsprogram i Fortnox.
  • Erfarenhet av hyresadministration.
  • Arbetat med kund-och leverantörsreskontra.
Anställningsform Vikariat på 100 %. Perioden sträcker sig från juni 2024 och ca ett år framåt. Att jobba på Sweax Vi är ett mindre familjärt företag som drivs av framtidsfokus med höga ambitioner att vara en bra leverantör till våra kunder. En glad, positiv och hjälpsam atmosfär där alla medarbetare känner sin betydelse för verksamheten. Vi tycker om att jobba mot tydliga mål och hitta nya vägar för att ständigt förbättra oss. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare, och här finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Självklart omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Tjänsten är ett vikariat på heltid och är placerad på vårt huvudkontor i Uppsala. Våra kärnvärden vi utgår ifrån och som präglar vår vardag - Läss is more Lösningsorienterad, Ägandeskap, Serviceminded och Stolt Ansökan Din ansökan registrerar du på vår hemsida www.sweax.se https://jobb.sweax.se/jobs senast den 30 april 2024. Urval och intervjuer sker löpande så vi välkomnar ditt cv redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Mer info Om du har frågor eller funderingar om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterade chef Annika Carlqvist [email protected]  

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons