OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-22

Får du energi av ett administrativt arbete med mycket kommunikation med kunder och myndigheter? Läs då vidare! Tullservice ska rekrytera en Tulladministratör till sitt kontor i Helsingborg.

Om oss:

Vi är ett framstående mindre bolag baserat i Helsingborg som specialiserar oss på att hantera tullverksamhet åt våra kunders räkning. Vår affärsidé är att förenkla och effektivisera tullprocesser för att våra kunder ska kunna fokusera på sin kärnverksamhet. I takt med att vår kundkrets växer söker vi nu en erfaren Tulladministratör för att förstärka vårt team. Teamet består av 3 andra kollegor så det finns ett nätverk att utvecklas tillsammans med.


Vad kommer du att arbeta med?

Som Tulladministratör hos oss kommer du vara kontaktpersonen mot myndigheter och företags olika samarbetspartners. Du har ett nära samarbete med kollegor för att säkerställa ett korrekt tullförfarande. Du kommer även att ha kontaktytor runt om i Europa och tredje land.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer gå ut på att hantera våra kunders export och importärenden mot tullverket och andra relevanta myndigheter. Du ansvarar dessutom för att kontrollera och rapportera statistik till Tullverket och koordinera samarbetet med speditörer.

Sammanfattningsvis innebär rollen att:

  • Hantera och genomföra tulldeklarationer för import och export.
  • Övervaka och säkerställa att alla tullprocesser följer gällande lagar och regler.
  • Rådgiva våra kunder kring tullfrågor och tullrelaterad dokumentation.
  • Samarbete med tullmyndigheter och andra externa parter.
  • Förbättra och effektivisera interna tullhanteringsprocesser.
  • Hålla dig uppdaterad med förändringar i tullagstiftning och praxis.


Om dig:

Vi söker dig som har passion för att kommunicera, administrera och agera. Du har förmåga att vara anpassningsbar för att hantera flera ärenden på samma gång. Det innebär att du är van vid att kommunicera med flera olika parter och arbeta aktivt för att dagliga ärenden ska skötas på ett professionellt sätt.

För att lyckas i rollen är vi övertygade om att du:

  • Har några års erfarenhet av arbete med tulladministration eller liknande roller. Du kan ha förvärvat kunskapen genom en högskoleutbildning eller YH-utbildning, inom service management, transport/ logistik eller liknande, eller genom arbetslivserfarenhet.
  • Är serviceinriktad och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer.
  • Trivs med att administrera och koordinera.
  • Pratar flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Har god datorvana
  • Har god förmåga att arbeta självständigt och i team.
  • Är lösningsorienterad och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt.

Det är meriterande om du:

  • Har erfarenhet av tulladministration

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet.


Vad erbjuder vi dig?

  • En heltidstjänst i ett välmående mindre företag med korta beslutsvägar och möjlighet att göra avtryck på riktigt.
  • Möjlighet att arbeta med en bred kundbas och varierande tullfrågor.
  • En stöttande arbetsmiljö där ditt arbete har direkt påverkan på företagets framgång.
  • Friskvårdsbidrag
  • Ett litet kontor med gratis parkering och bra bussförbindelser.

Ansökan:

Skicka in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för denna tjänst till [email protected] senast den 14 april 2024. Märk ansökan med Tulladministratör - Ditt Namn”.

Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Pernilla Hildemar: [email protected].

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons