OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-22

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet Vi söker dig som är intresserad av samhällsfrågor och vill bidra med din kompetens i utvecklingen av myndighetens digitala kanaler. Tillsammans utvecklar, samordnar och förvaltar vi myndighetens största digitala kanaler, däribland vår externwebb som är en av Sveriges mest besökta. Vi har stort fokus på bra och tillgängliga användarupplevelser. Vi erbjuder dig - ett öppet och prestigelöst arbetsklimat där vi inspireras av varandras kompetenser - möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsintresse - ett både kreativt och strategiskt arbete - kompetenta, professionella och roliga kollegor - stort eget ansvar och delaktighet i beslut och utveckling av verksamheten - balans i livet – möjlighet att kombinera karriär med privatliv - och många bra förmåner! Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att - arbeta med uppbyggnad, förvaltning och utveckling av våra digitala kanaler - analysera och kartlägga användarbeteenden och därigenom hitta möjligheter till förbättring - arbeta med användbarhet och tillgänglighet - arbeta nära andra webbkommunikatörer men också samarbeta med andra roller både inom vår avdelning och andra avdelningar. Du måste ha - akademisk examen inom media och kommunikation, eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - aktuell erfarenhet av att ha utvecklat och arbetat med webbkommunikation - vana vid arbete i Episerver eller liknande webbpubliceringsverktyg - god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du också har - erfarenhet av statistik, analys och uppföljning av digitala plattformar - erfarenhet av sökmotoroptimering (SEO) och sökordsanalys, internt och externt sök - erfarenhet av att jobba med användbarhet och tillgänglighet - erfarenhet av att jobba inom en stor komplex organisation, gärna offentlig verksamhet - erfarenhet av projektledning eller produktägarskap och agilt arbetssätt. Vi vill att du - har god samarbetsförmåga och skapar kontakt på ett sätt som är väl anpassat till olika situationer - är initiativrik, tar ansvar för dina uppgifter och har fokus på leverans - väger samman komplex information och gör väl avvägda bedömningar - är öppen för nytänkande och intresserad av smarta digitala lösningar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vid frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Charlotte Hulterstam, 010-495 45 81 [email protected]. ST, Anna Malmborg och Saco-S, Carola Sander nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2024-1356. Vi behöver din ansökan senast den 12 april 2024. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas.  Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. http://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning Kommunikation Avdelning Kommunikation består av två enheter: Media och webb och Kommunikationsstöd. Vi ansvarar för styrning och samordning av myndighetens kommunikationsfrågor och kanaler för intern och extern kommunikation. Vi är cirka 25 medarbetare och finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons