Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-22

Skeppshultstegen AB är ett privatägt företag i småländska Skeppshult. Företaget grundades år 1958 och idag är vi en av de ledande stegleverantörerna i Norden. Vi erbjuder ett komplett sortiment som står för kvalitet och hållbarhet. Tack vare vår långa erfarenhet i branschen garanterar vi att du får en produkt som säkert ta dig upp på högre höjder.

Vi producerar stegar, arbetsbockar, ställningar och specialbyggda aluminiumprojekt. Utöver vårt breda standardsortiment skapar vi även kundspecifika produkter, anpassade efter kundens behov och önskemål – inom vår del Skeppshult Solutions. Vi är en liten organisation med ett brett kunnande. Med säljare, kundtjänst, produktion, logistik och produktutveckling.


Har du tidigare erfarenhet från att jobba med kunder och brinner för att ge god kundservice? Trivs du med att hjälpa och guida kunden för att hitta den bästa lösningen? Då tror vi att detta kan vara ett intressant nästa steg för dig!


Din roll:

I din roll hos oss kommer ditt huvudområde vara att konstruera och offerera produkter inom Skeppshult Solutions med kundspecifika projekt men även vid behov gå in i projekt runt standardprodukter. Vi är specialiserade på unika kundlösningar som vi konstruerar efter kundens krav och önskemål. Oavsett om det gäller en standardlösning eller specialanpassning så konstruerar vi alla projekt utefter lämpliga standarder för att uppfylla samtliga krav. Du rapporterar till Produktchef.

Exempel på dina arbetsuppgifter är:

  • Konstruera specialobjekt
  • Ansvara över extern och interna produktutbildningar för Skeppshult Solutions
  • Offerera och sälja Skeppshult Solutions både på distans och via kundbesök främst inom Sverige
  • Uppdatera hemsidan med rätt information om produkterna
  • Bevaka att rutiner och processer i affärssystemet följs och utvecklas.
  • Delta i utvecklingsteamet i Lundahl Hall för att vid ledig kapacitet hjälpa andra enheter


Din profil:

För att du skall lyckas i rollen, är det viktigt att du är bra på att bygga relationer, är ansvarsfull, bra på att samarbeta och har stort eget driv. Du har en inre drivkraft att vilja göra affärer där uthållighet och en god kommunikationsförmåga ger dig bra förutsättningar att lyckas.
Med andra ord passar denna rollen dig som gillar att arbeta i ett högt tempo och som drivs av att skapa goda affärer och nöjda kunder.

Erfarenhetsmässigt ser vi att du har några års erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll gärna inriktat mot sälj alternativt en eftergymnasial utbildning inom försäljning.

Krav:

  • Minst 1 års erfarenhet av att konstruera i CAD
  • Tidigare erfarenhet av Solid Works
  • God systemvana och goda IT-kunskaper
  • Tidigare erfarenhet av att offerera och kalkylera produkter
  • Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
  • B körkort

Låter det intressant?

I denna rekrytering samarbetar Skeppshultstegen med OnePartnerGroup. Vi behandlar ansökningarna löpande, varmt välkommen med din ansökan! Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Search/Kandidatansvarig Stina Runesson på [email protected] alt 0371-394101.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons