OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-22

Har du engagemanget, kunskapen och drivkraften som krävs för att växa och utveckla kundrelationer så att vår verksamhet kan möta och överträffa morgondagens behov och förväntningar? Vill du bli en efterlängtad del av ett världsledande bolag med höga ambitioner? Här finns rollen för dig! Aldrig förr har det hänt så mycket i omvärlden som nu. Konkurrensen om kompetensen och affärerna skärps, nya trender dyker ständigt upp och människors inställning till arbetets roll förändras. I denna föränderliga värld är vårt uppdrag som specialister och kompetensförsörjningspartners både svårare och viktigare än någonsin förr. Världens absolut roligaste uppdrag enligt oss! Som sales manager national sales hos oss kommer du att ansvara för att identifiera, etablera och utveckla affärer med potentiella framtida storkunder för Randstads räkning. Du jobbar med att sälja in hela vår tjänsteportfölj och kommer att fokusera på potentiella framtida storkunder, det vill säga nationella kunder som har behov av tjänstelösningar från flera delar av, eller hela vårt utbud av tjänster. Ditt uppdrag handlar om att sälja volymaffärer där kunden kan nyttja kraften i vår storlek och bredd. Detta innebär att du kommer jobba med en mycket strategisk typ av nykundsbearbetning och försäljning där du ofta bearbetar, och förhandlar med, seniora representanter och stakeholders hos de bolag vi är intresserade av att etablera samarbete med. Rollen är placerad i vårt group sales på koncernnivå och du ingår i ett team med sales managers som alla jobbar med nykundsbearbetning och rapporterar till head of national sales. Du kommer också jobba nära våra kollegor i rekryterings- och konsultaffären liksom ha ett nära samarbete med representanter ur vår ledningsgrupp. Du har också nära dialoger med dina kollegor i övriga group sales som jobbar dedikerat andra typer av kunder och affärsupplägg. Som säljare på Randstad är ditt huvudsakliga uppdrag att säkerställa att vi hjälper våra kunder att växa och utvecklas genom helt rätt kompetens. Hos oss får du möjlighet att arbeta med försäljning från ax till limpa, från nykundsmötet till projektledning av leverans och avtal samt att vårda och bibehålla fina relationer med våra kunder. I rollen som säljare kommer du bland annat att ansvara för: Prospektering och att bearbeta marknaden genom nykundsförsäljning. Att skräddarsy kundlösningar genom att identifiera vilka utmaningar våra kunder har i sin verksamhet och hur vi kan bistå med lösningar som underlättar och effektiviserar för dem. Ett nära samarbete med vår organisation och tillsammans säkerställa att våra kunder får en leverans i världsklass. varför ska du jobba hos oss? På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. vem är du och vad har du gjort innan? Det är i inspirerande och konsultativa möten med våra kunder som framgången ligger - vi söker därför dig som trivs med en hög aktivitetsnivå och som ser värdet i att spendera större delen av din arbetstid med att vara ute och nätverka och möta våra kunder i deras vardag, där det händer! krav: Du behöver ha ett par års erfarenhet av att framgångsrikt ha jobbat med nykundsbearbetning och försäljning B2B. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat med försäljning av just rekryterings- och bemanningslösningar. Du har någon typ av eftergymnasial utbildning. Gärna inom ekonomi, försäljning, HR eller närliggande ämnesområde. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi frekvent använder oss av båda språken i vårt dagliga arbete. Du behöver vara van vid att jobba i olika affärs- och CRM-system och vi ser att du bör vara nyfiken på att hålla dig uppdaterad kring nya tekniska lösningar för prospektering och kundbearbetning. Du är van vid, och trygg med, att sammanställa och hålla presentationer för olika målgrupper. vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som: Är en driven, entusiasmerande person som har förmågan att både stötta och utmana kunder och kollegor på rätt premisser. Du har strategisk höjd, holistiskt perspektiv och en kreativ ådra som gör att du hela tiden fokuserar på hur vi kan utveckla våra affärer och arbetssätt för att möta morgondagens behov och förväntningar tidigare än våra konkurrenter. Du är analytisk och bekväm med att jobba med KPI:er, budget och statistik. Du har också förmågan att omvandla detta till slutsatser, mål och information att kommunicera till dina kunder och kollegor i den form de behöver för att vi ska kunna jobba vidare tillsammans mot rätt mål. Precis som vår bransch är du dynamisk och kan flexibelt anpassa dig efter, och agera på, de förändringar i samhället som påverkar vår affär. placering och omfattning Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Solna men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån. information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-04-22. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Jonas Forsberg, head of national sales & bid team via: [email protected] eller på nummer +46708178338. Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons