Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-22

Vi behöver nu förstärka det utvecklingsteam som fokuserar på affärsområdet inkasso som har en stor efterfrågan på säkra och moderna applikationer och användargränssnitt. Vill du vara med och utveckla och förvalta Sveas kärnsystem, ett av de mest kritiska och viktiga systemen för företaget? Är du en problemlösare och har intresse för, eller erfarenhet kring, den bakomliggande tekniken? Då är du den vi söker! Om rollen I den här rollen blir du del av ett hjälpsamt och samarbetsorienterat utvecklingsteam där din roll kommer vara att arbeta med COBOL-utveckling i Sveas egenutvecklade inkassosystem. Här arbetar du från ax till limpa, dvs. är med hela vägen från beställning till testning och lansering, vilket innebär att du får en bra förståelse för vad ni bygger. Systemutveckling och förvaltning sker i nära samarbete med produktägarna för systemet och andra utvecklingsteam. Systemet är egenutvecklat och körs idag på Unix med Oracledatabaser. Vi kommer inom kort migrera från Unix till Linux. Utveckling sker i MicroFocus VisualCobol med Microsoft VisualStudio som IDE. Koden versionshanteras i Git. Erfarenheter och kvalifikationer: - Har 2-3 års erfarenhet av COBOL - Meriterande med arbetserfarenhet av liknande bransch/område - Meriterande om du har kunskap om C# och/eller .NET - God förståelse för agila arbetsmetoder så som Scrum - Flytande kunskaper i både engelska och svenska, såväl tal som skrift. Vem är du? Vi söker dig som är noggrann, kommunikativ och tycker om att analysera och lösa komplexa problem. Du har förmågan att självständigt ta tag i saker och tar egna initiativ för att se till att arbetet går framåt, är lösningsorienterad och vill dela med dig av din kompetens till kollegor. Vidare är du ansvarstagande, har förmågan att ta egna beslut och tycker det är intressant inte bara med kod, utan hur det ni utvecklar kan komma till nytta för verksamheten och affären. Självklart finns stöd att få från ditt team, som alltid är öppna för att bolla lösningar och idéer. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Johanna Rooth på [email protected].

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons