OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-22

Signal & Andersson är ett familjeföretag i femte generationen med ursprung från Saluhallen i Göteborg. Vi tillverkar alla våra charkuteriprodukter själva och är stolta över att dagligen kunna producera och leverera goda charkvaror som korv, skinka och bacon till våra kunder över hela Sverige. 2020 blev vi ägare i AJ Dahlbergs slakteri som ligger i Dalsland. En långsiktig satsning på Svensk köttråvara. Samma år lanserade vi även Gårdsmärkt som är en kvalitetsmärkning där du som konsument får reda på exakt vilken gård som råvaran kommer från. 2024 förvärvade vi Rybergs Chark AB i Uddevalla som har en lång tradition av högkvalitativa svenska charkuteriprodukter med starkt fäste i hela Bohuslän. Blir du en i vårt gäng kan du känna stolthet när du varit med och producerat fina och goda charkprodukter som sedan finns i butiker, restauranger, skolor, sjukhus mm över hela landet. Antal anställda: 275 st Omsättning: 1,5 miljarder SEK Produktionsanläggningar; Charkproduktion i Göteborg, Styckning/slakt i Brålanda, Charkproduktion i Uddevalla. Om jobbet Nu söker vi en ekonomiassistent till vårt team i Göteborg. Skulle du trivas med ett omväxlande arbete som ger utveckling och ansvar samtidigt som du får lära dig mer om charkprodukter, då kanske detta är något för dig? Ditt arbete innefattar att stödja ekonomiavdelningen inom organisationen. Du kommer att utföra olika administrativa uppgifter relaterade till ekonomi och bokföring, så som att hantera fakturor, betalningar och lättare bokföring. Du kan också komma att vara involverad i att assistera vid lönehantering och hantera kommunikation med leverantörer och kunder. Arbetsuppgifter - Löpande bokföring - Hantering av företagskort - Avstämning av konton - Kundreskontra - Ta emot och hantera inkommande samtal och mejl - Vara behjälplig mot besökare Profil Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är engagerad, strukturerad och ansvarsfull. Du arbetar proaktivt där du ständigt hittar förbättringar och med ett nyfiket tankesätt är du ivrig att lära dig nytt. Med din positiva och öppna personlighet skapar du goda samarbeten och relationer där kundfokus, god kommunikation och servicekänsla är nyckelord. Krav - Lägst gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig kunskap - minst 2 års relevant erfarenhet inom ekonomi - Förståelse för grundläggande bokföringsprinciper och förmåga att hantera ekonomiska transaktioner - God erfarenhet inom kundservice och att bibehålla goda affärsrelationer - Datorvana och erfarenhet av att söka information i olika IT-system - God kommunikationsförmåga på svenska i både tal och skrift - Hantera flera uppgifter samtidigt och prioritera arbetsbelastningen Vilka är vi? Du kommer ingå i ett skönt gäng där du rapporterar till ekonomichef. Tillsammans med övriga kollegor i teamet sköter ni tillsammans koncernens bolag. Ni inom funktionen sitter i Sisjön. Arbetstiderna är måndag till fredag dagtid. Lön och anställningsvillkor Vi har kollektivavtal med Unionen Ansökan Löpande urval, ansök gärna så fort som möjligt dock senast 26/4 2024 För mer information om tjänsten kontakta ekonomichef Petra Tranberg; [email protected] För frågor gällande rekryteringsförfarandet kontakta HR Sarah Mollberg; [email protected] Anställning: Heltid, tillsvidare, vi tillämpar provanställning 6 månader Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons