OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-21

Till vår kund som är en mindre bank i Stockholm söker vi efter dig med erfarenhet från bankkontor, cash management eller backoffice. Hur lång alternativt hur kort erfarenhet du har spelar mindre roll, vi söker efter dig som kan axla nedanstående uppgifter och som inte räds för att stötta övriga kollegor inom avdelningen med ad-hoc uppgifter när så behövs. Du kommer vara en del av ett team på 6 personer. Teamet arbetar med BO/CM och Treasury-relaterade arbetsuppgifter. Arbetsbeskrivning Hantering av bankens betalningar, behörighetshantering, kontoöppning- och stängning samt agera stöd till verksamheten i betalning/ cash management relaterade frågor Sammanställa och analysera bankens likviditetsplanering och kassaflödesprognoser Garantihantering och stöd åt projektledare med riskbedömningar vid utfärdande av garantier Kontinuerligt driva utvecklandet av funktionen med fokus på kassahantering och effektivisering av processer och rutiner. Stöd vid hantering av valutaexponeringar och andra finansiella risker (såsom utlandsöverföringar/ derivattransaktioner/valutaväxlingar) Utföra betalningar i RIX dataclearing samt utföra löpande kontinuitetstester Kontaktperson till Riksbanken, samarbetsbanker och bankgirot Kompetenskrav & erfarenhet Vi söker efter dig med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och som är tillgänglig för detta konsultuppdrag inom någon månad. Längd på uppdrag Konsultuppdraget är tilltänkt att påbörjas så snart som möjligt, för rätt person kan banken vänta på 1 månads uppsägning om så är fallet. Konsultuppdraget blir långt och förväntas pågå i minst nio månader. Låter detta som en tjänst för dig, tveka inte att ansöka per omgående. Vid eventuella frågor, vv kontakta affärskonsult Åsa Ollert på [email protected] / 070-752 48 16. Välkommen med din Ansökan! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller håll utkik på www.capega.se (http://www.capega.se/)

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons