OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-21

Trivs du med stort eget ansvar, flexibilitet och med möjligheter till utveckling? Inspireras du av möjligheten att göra skillnad och skapa värde? Om svaret är ja då kan du vara den vi söker! Socialkontoret i Strängnäs kommun är för tillfället indelad i sex verksamhetsområden: Myndighet, individ och familjeomsorgen, äldreomsorg, funktionshinderomsorg, hälso- och sjukvård samt administration och digitalisering. En översyn av organisationen pågår vilket kan komma innebära vissa justeringar. Kontoret leds av socialchef med stöd av verksamhetschefer, verksamhetscontroller, utvecklingsledare och medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS). Inom socialkontorets verksamhetsområden arbetar drygt 1500 medarbetare. I denna roll kommer du att arbeta övergripande på Socialkontoret men vara anställd inom verksamhetsområdet administration och digitalisering. Administration och digitalisering erbjuder operativt och strategiskt stöd inom flera områden så som digitalisering, digital förvaltning, nämndadministration, registratur, diarieföring, arkivering, lokalförsörjning, ekonomi, investeringar, samt intern och extern kommunikation. Verksamhetsområdet består av två verksamhetsutvecklare, två enhetschefer och verksamhetschef som arbetar tillsammans men med olika huvudansvar. Detta är en nyinrättad tjänst på administration och digitalisering och du rapporterar till verksamhetschef. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsutvecklare är du en expert inom ditt område och kommer att utgöra en viktig del av ledningsstödet för Socialkontoret. Du kommer att ha ansvar för att driva och utveckla arbetet med upphandling, förfrågningsunderlag och avtalsuppföljning. Denna roll erbjuder en bred arbetsplattform där du får möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt. Du kommer att ha daglig kontakt med olika parter och spela en central roll i att säkerställa effektivitet och kvalitet i våra verksamhetsprocesser. Din roll innebär bland annat att: • tillsammans med berörda säkerställa förfrågningsunderlag vid upphandling, avtalsförlängningar och att följa upp krav i avtal för socialnämndens externa utförare. • upprätta uppföljningsrapporter av externa utförare • bereda ärenden inför nämnden • arbeta med styrdokument. • utreda och introducera nya utförare inom ramen för uppdraget. • ta fram och uppdatera informationsmaterial för kommuninvånare och utförare. • arrangera informationsträffar och möten relaterade till uppdraget. • du kommer ha särskilt ansvar för statistik, nyckeltal och rapporter kopplade till uppdraget. • samverka både internt och externt för att säkerställa effektivitet och kommunikation. • hantera alla inkommande ärenden och avvikelser relaterade till uppdraget. • vidta nödvändiga åtgärder vid identifierade brister för att stärka kvaliteten för brukare/klienter. • ansvara för att upprätta och uppdatera avtalsmallar. I mån av tid kan uppdraget även komma att innefatta andra arbetsuppgifter inom ramen för socialkontorets kontorsövergripande arbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är/har: • utbildad beteendevetare, socionom eller har annan eftergymnasialutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig för tjänsten. • tidigare erfarenhet från liknande roll och/eller arbetsuppgifter inom kommunal verksamhet. • flerårig relevant yrkeserfarenhet från socialtjänsten och dess verksamhet. • god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har: • erfarenhet från upphandling och uppföljning av verksamheter. • god kunskap om aktuell lagstiftning (exempelvis LOU, SoL, LSS, HSL). • arbetat med att analysera och hantera siffror, statistik och nyckeltal. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som person söker vi dig som: • arbetar strukturerat och självständigt med helhetsperspektiv. • är tydlig och inspirerande men kan också lyssna och är prestigelös. • handlar i enlighet med fattade beslut. • har förmåga att hantera flera parallella processer och har förmåga att prioritera mellan dessa. Låter det spännande? Välkommen in med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons