OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-21

Om Signalisten Vi är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. I vårt bestånd finns ca 4 000 hyresrätter, 300 lokaler och 6 000 parkeringsplatser. Stiftelsens uppdrag är att bidra till bostadsförsörjning och utveckla stadsmiljön i Solna. Vi är drygt 80 medarbetare och vårt kontor ligger i ljusa och fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna centrum. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande! __ Arbetsbeskrivning Till vår driftenhet söker vi en driftchef som leder och utvecklar arbetet. Som driftchef har du budget- och personalansvar. Rollen som driftchef ställer krav på fördjupad teknisk kunskap och innebär ett övergripande tekniskt ansvar. Enheten består i dagsläget av driftchef, två drifttekniker, en driftingenjör och en underhållsingenjör. Du rapporterar till fastighetschefen och är med i fastighetsavdelningens ledningsgrupp. Driftenheten ansvarar för drift, underhåll och optimering av fastigheterna. De planerar och bevakar det dagliga arbetet med driftsystem och installationer samt utför kontroll och uppföljning i samarbete med förvaltare och bovärdar. Tillsammans med övriga enheter upprättas underhållsplaner. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: - Leda och planera enhetens arbete - Personal-, budget- och arbetsmiljöansvar - Ansvar för teknisk standard och att vara sakkunnig inom området - Säkerställa att ställda myndighetskrav följs och anmärkningar åtgärdas - Initiera, leda och följa upp utredningar samt utvärdera mindre energi- och underhållsprojekt - Ta fram beslutsunderlag och lönsamhetskalkyler avseende investeringar i fastighetsinstallationer - Kontrollera och analysera mediestatistik - Vara kravställare vid upphandlingar samt ansvara för uppföljning och avstämning med konsulter, entreprenörer och leverantörer inom verksamhetsområdet. Kompetenser För att lyckas i rollen har du ett stort intresse för utveckling och digitalisering. Du är bra på att leda och motivera andra till att samarbeta mot gemensamma mål. Du har en god förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva egna frågor till avslut. Vidare har du även god förmåga att smidigt kommunicera, bygga och bibehålla goda samarbeten samt skapa goda relationer såväl internt som externt. Du har ett strukturerat arbetssätt och är en noggrann person med möjlighet att se både detaljer och helheten. Utöver det behöver du även vara en god problemlösare och kunna arbeta växelvis operativt som strategiskt. Bakgrund/erfarenhet - Civilingenjör eller högskoleingenjör med inriktning mot fastighetsteknik eller motsvarande - Minst fem års erfarenhet av en liknande roll inom drift/teknisk förvaltning inom fastighetsbranschen. - Dokumenterad erfarenhet av att leda liknande arbete med personal- och budgetansvar. - Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska - Fördjupad kunskap och erfarenhet av fastighetstekniska system och överordnade system. - God IT- och administrationsvana kopplat till ett digitalt arbetssätt. - God kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom VVS, energi, hiss, brand, el m m - God erfarenhet av energibesparing/energioptimering, gärna inom bostadsföretag - God erfarenhet av miljöcertifieringssystem t ex Miljöbyggnad Silver. - Kunskap om upphandling och entreprenadjuridik med AF-AMA, AB 04, ABT 06, ABK 09, ABFF 15. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tillsättning Tillsättning sker enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Ansökan Registrera din ansökan senast den 10 april. I din ansökan vill vi att du visar att du matchar kvalifikationerna som nämns i annonsen. Uppge även ditt löneanspråk när du ansöker. I denna rekrytering kommer vi att använda oss av tester. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår webbplats. Frågor om tjänsten Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Magnus Petersson, fastighetschef, på [email protected] eller 070-188 64 64. Frågor om rekryteringsprocessen Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Caroline Käll, HR-generalist, på [email protected] Signalisten är en allmännyttig bostadsstiftelse med cirka 80 anställda. Hos oss spelar du en viktig roll i ett litet företag som ger dig stora utvecklingsmöjligheter. Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande. Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner såsom regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag. Balans i både arbete och privatliv är viktigt. Vi erbjuder ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor. Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, tunnelbana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons