OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-21

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Centrala bemanningsenheten vid omsorgsförvaltningen är en av Kristianstads kommuns bemanningsenheter som består av 19 medarbetare. Då en av våra medarbetare går i pension söker vi nu en bemanningssamordnare. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Den Centrala bemanningsenheten består av tre team; bemanning, rekrytering och schema. Som bemanningssamordnare inom Central bemanningsenhet arbetar du med att bemanna ut korttidsvikarier i omsorgsförvaltningens verksamheter. Det innebär att du kommer ha daglig kontakt via telefon och mejl med medarbetare, planerare och enhetschefer. I arbetet ingår att tillgodose behovet av personal vid frånvaro samt utbildning. Du hanterar även verksamheternas resurspass. Du kan komma att behöva tala och hålla presentationer inför grupper av varierande storlek. Du arbetar i bland annat TimeCare, Multiaccess, Heroma, Adato och LifeCare. Du arbetar i ett tema bestående av tre bemanningssamordnare och i nära samarbete med förvaltningens rekryteringsenhet. Du har även tillgång till en systemförvaltare. Bemanningsenheten är bemannad årets alla dagar vilket innebär viss helgtjänstgöring. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har högskoleutbildning från Personal- och arbetslivsprogrammet, YH-utbildning inom HR eller annan motsvarande utbildning. Du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna personaladministrativt arbete. Du behöver ha mycket god digital kompetens med god erfarenhet av digitala system (Officepaketet, bokningssystem etc.) och uttalat lätt för att lära dig nya digitala system. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetet behöver du ha hög social kompetens, dokumentationsvana samt god svenska i tal och skrift. Du ska kunna hålla utbildningar och ta fram rutiner och anvisningar. Det är meriterande om du har B-körkort. Som person är du självgående och tar ansvar för ditt arbete, är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter samt ser möjligheter i förändringar. Du har lätt för att arbeta med andra människor på ett lyhört sätt, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt. Vidare talar du klart och välformulerat i både enskilda möten och i små samt stora grupper och har ett gott bemötande. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons