OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-21

Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Är du lösningsorienterad och gillar att arbeta strategiskt? Då kan det vara dig vi söker! Om tjänsten  Rollen som Fastighetsekonom är nyinrättad för att vara med och stötta i den utvecklingsresa som bolaget påbörjat med en kraftigt ökad projektvolym. Under de kommande 15 åren kommer totalupprustningar av en stor andel av bolagets fastigheter att genomföras parallellt med hög takt gällande nyproduktion. En del av rollen blir att tillsammans med bolagets projektcontroller stötta interna beställare och projektledare som ett ekonomiskt expertstöd. Den andra delen av rollen innebär att tillsammans med fastighets­analytikern utföra investeringsanalyser och hyresberäkningar i de projekt som planeras att genomföras. Tjänsten som fastighetsekonom är en nyckelroll med många interna kontaktytor och samverkan över hela organisationen med stora möjligheter att vara med och påverka och vidareutveckla vår verksamhet. Du ingår i ett engagerat team på fem personer och rapporterar till ekonomichefen. Micasas ekonomiavdelning består av enheterna redovisning och inköp samt controllergruppen, som ansvarar för budget- och prognosarbete samt uppföljning och analys. I rollen ingår bland annat att: Budget- och prognosarbete samt uppföljning av utfall kopplat till projekt Vara superanvändare i projektstödsverktyget Stötta vid projektbeställningar och projektavslut Riskbedöma projekt ekonomiskt tillsammans med projektledare Sammanställa projekt och säkerställa kvalitet i komponentfördelning och momshantering samt göra skattemässig bedömning av projekt Investeringsanalys vid ny- och ombyggnation Hyresberäkningar vid ny- och ombyggnader samt vid omstruktureringar Ta fram underlag gällande bostadshyror inför förhandling med Hyresgästföreningen Delta i arbetet med årlig fastighetsvärdering samt fastighetstaxering Rapportering av data Löpande analys av vårt fastighetsbestånd i syfte att vidareutveckla och förbättra verksamheten Aktivt utveckla ekonomifunktionen genom vidareutveckling av rutiner och processer Kvalifikationer Vi söker dig som har: Civilingenjörsutbildning/civilekonomutbildning 3- 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete Erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter från bygg eller fastighetsbranschen Är självgående och van vid att arbeta strategiskt och verksamhetsnära. Mycket god IT- och systemvana Mycket goda kunskaper i Microsoft Excel och i övrigt goda kunskaper i Officepaketet Goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av utvecklingsarbete. Personliga egenskaper För att trivas i rollen tycker du om att arbeta strategiskt med ett brett perspektiv, och har en förmåga att se ekonomiska samband. Du ska kunna ansvara för många olika projekt samtidigt och snabbt kunna skifta fokus, och behöver därför vara strukturerad i ditt arbete och ha en förmåga att prioritera. Eftersom arbetet innebär support till andra funktioner behöver du vara serviceorienterad och en bra kommunikatör med god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Du är också lösningsorienterad, samarbetsvillig och har en positiv attityd till förändring. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökan Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete, och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och svara på urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar på något annat sätt. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Oscar Fex, Ekonomichef, eller Sabina Korva, HR-generalist. Du kan också kontakta oss via [email protected].  Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande  Förutom att vistas på vårt moderna trevliga kontor har du möjlighet att planera ditt arbete delvis på distans då det nya arbetssättet är naturligt för oss, då vi växlar hybridmöten med möten på plats, efter behov. Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även friskvårdsbidrag, lunchkort, samtalsstöd, privat sjukförsäkring och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter.  Stockholm stads förmåner Då Micasa Fastigheter är en del av Stockholm stad får du även möjlighet att ta del av stadens förmånspaket. Du kan läsa mer om förmånerna för anställda inom Stockholms stad här: Förmåner för medarbetare - Stockholms stad (jobba.stockholm)  Om verksamheten Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Vi äger och förvaltar ca 102 fastigheter som omfattar knappt 1 miljon kvadratmeter. Vårt sätt att driva verksamheten är certifierat enligt ISO 14 001 för miljö och ISO 50 001 för energi Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation. Mer information Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons