OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida poolia.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-21

Tycker du om att ha kundkontakt, ansvara för kundorder och inköp samt stötta med diverse uppgifter för vår serviceplanering? Då kan denna roll vara något för dig! Vi söker en order/serviceadministratör till vår kund i Västerås under sommaren för att stötta verksamheten när ordinarie personal går på semester i omgångar. • Omfattning: heltid, 100% • Start: 2024-06-10 • Längd: till och med 2024-08-31 Detta är ett konsultuppdrag och du blir anställd av oss på Poolia men kommer att jobba för kunden på plats i Västerås. Om tjänsten Som orderadministratör tar du emot och hanterar allt från kundorder till inköp och fakturering. Du är i daglig kontakt med kundens fabrik i Italien samt med andra leverantörer för att följa upp och bevaka inköp. När det gäller servicedelen handlar det om att stötta servicekoordinatorn med diverse uppgifter såsom att begära in material från fabrik. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Kundservice: • Du är första kontaktperson vid beställningar från kunder via telefon och mail • Du tar emot och registrerar inkommande kundorder • Kommunicerar internt och externt vid förseningar eller andra förändringar gällande kundorder • Hanterar och svarar på kundfrågor somt skickar vidare frågor till rätt kompetens internt Inköp: • Beställer direkt och indirekt material/tjänster från fabrik och andra leverantörer • Följer upp och bevakar inköp från fabrik och andra leverantörer • Har kontinuerlig kontakt med leverantörer och återkopplar vid kvalitetsproblem Service: • Skapar förfrågningar till fabrik för material som behövs för servicearbete • Stöttar servicekoordinator med diverse uppgifter. Vem är du? Vi söker dig som en avslutad gymnasieutbildning och tidigare arbetslivserfarenhet inom service och/eller administration. Vi ser även att du uppfyller nedan angivna krav: • Du har en dator- och systemvana • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Det är meriterande om: • Du sedan tidigare har arbetat med kundservice, orderregistrering och inköp • Du har tidigare erfarenhet av SAP. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du är självgående med förmågan att prioritera. Du är organiserad och lösningsorienterad och har ett stort kundfokus. Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan via länken i annonsen! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons