OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-21

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Falkenberg är i en expansiv fas då staden växer, allt från nya bostadsområden och näringslivsprojekt till förskolor och skolor, vilket skapar spännande utmaningar inom samhällsplaneringen. Idag bor 46 000 invånare i kommunen. Kultur-, fritids- och teknikförvaltningen är kommunens tredje största förvaltning. Vi är 180 anställda med ett brett ansvarsområde inom fastighet och projekt, gata och trafik, hamn, park och kust, anläggning och bad, öppen ungdomsverksamhet, föreningsstöd, bibliotek, kulturskola, museum och offentlig konst samt konsument- och budgetrådgivning. Gatu- och trafikavdelningen är en viktig pusselbit i många av de processer som kommunen arbetar med för att skapa en attraktiv kommun som lockar besökare, boende och företagare. Gatu- och trafikavdelningen består idag av tretton engagerade och kunniga medarbetare som ansvarar för drift och underhåll av kommunens gator, vägar och torg, trafiksäkerhetsfrågor, myndighetsbeslut inom trafikområdet, gatubelysning, grävansökningar, vägföreningar, parkeringsövervakning med mera. Enheten svarar även för kommunens infrastrukturinvesteringar, samt planering och genomförande av utbyggnadsprojekt. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? ARBETSUPPGIFTER Vi söker en drivande och strukturerad gatuingenjör med inriktning på drift- och underhåll. Du kommer vara en viktig del i att bygga och utveckla Falkenberg. Som gatuingenjör kommer du att få ett utvecklande och varierat arbete. Du kommer få ta ett stort ansvar inom ditt arbetsområde och vara med och bidra till enhetens fortsatta utvecklingsarbete när det gäller bland annat samhällsbyggnadsprocessen. Vi söker dig som vill vara med och utveckla drift och underhåll, främst inom kommunens väghållningsområde. Du är ansvarig för kort- och långsiktig planering och genomförande av drift- och underhållsåtgärder, inom exempelvis beläggningsarbeten, vägmärken, vägmarkering och övrig vägutrustning. Det innefattar även uppföljning av verksamheten, budgetarbete, upphandlingar samt kvalitetsarbete inom området. Du är även med och säkerställer att drift- och underhållsaspekter tas med i hela kedjan, från detaljplaneskede till projektgenomförande. Du medverkar i projekt och ansvarar även för att genomföra projekt inom verksamhetsområdet. I tjänsten ingår även handläggning av ärenden som tex synpunkter från allmänheten och viss myndighetsutövning. Du förväntas också vara med bidra till helheten på gatu- och trafikenheten i arbetsuppgifter som avdelningen ansvarar för. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid och du kommer ha möjligheter att själv vara med och bidra till utvecklandet av din roll. KVALIFIKATIONER Du har ingenjörsutbildning inom väg/anläggning eller utbildning/erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet från anläggningsbranschen som beställare eller entreprenör är meriterande liksom erfarenhet från offentlig sektor. Du har ett stort intresse av drift och underhåll, du har god kunskap inom ekonomi samt kan hantera GIS-baserade IT-verktyg, kan läsa och granska ritningar och är van att arbeta i Office-miljö. Du har förståelse för och har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd verksamhet. Du kommer att arbeta tillsammans med såväl kollegor i kommunen som externa konsulter, myndigheter, vägföreningar och entreprenörer vilket gör att det är viktigt att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och samtidigt tydlig och strukturerad. Du kommer att representera kommunen och det är viktigt att du är professionell i bemötandet och i din kommunikation, och det är viktigt att du har god förmåga att kommunicera både i tal och i skrift. Du är ansvarsfull och arbetar systematiskt då du i din roll kommer ansvara för planering och genomförande av projekt. Förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt är viktigt. Du förväntas tar ansvar för helheten och kan arbeta både självständigt och i större team. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons