OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-20

Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder. Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig. PSP Support utgörs av cirka 20 medarbetare i Sverige och Norge, där vi dagligen arbetar för att överträffa kundens upplevelse från gårdagen. Teamet är uppdelat i tre områden; PSP 1st line, PSP Administration och PSP Backoffice. Nu söker vi en ny kollega till vår PSP Backoffice. PSP Backoffice ansvarar för att kunderna ska få sina pengar i tid, att rätt avgifter debiteras samt följer upp att fakturor blir betalda. Detta gör vi genom att bl.a. genomföra kontroller, hantera avtalsändringar och mer komplexa kundärenden. Vi jobbar med förebyggande åtgärder och löpande med att effektivisera processer. Vi ansvarar även för våra reskontror och obetalda fakturor följs upp och hanteras. Vårt uppdrag är att göra det enkelt att göra affärer - var som helst och när som helst. Flexibla betalningsmetoder är kärnan i Swedbank Pay. Vi lever efter våra värderingar, Öppen, Enkel, Omtänksam. Inom PSP Backoffice tycker vi om att jobba med problemlösning av såväl kundärenden som incidenter. Vi har förmåga att se kundens behov, är lösningsorienterade samt gillar att samarbeta. Gör även du det - Då är du rätt för oss! Som Backoffice Specialist kommer du att arbeta tillsammans med kollegor som på ett effektivt sätt hanterar, administrerar och bevakar händelser i vår affär. En viktig del är administration och underhåll av Swedbank Pays interna fordringar och reskontra. Du kommer även jobba proaktivt inom teamet för att säkra optimal leverans av våra produkter såväl som att supportera i mer komplexa frågor och större utredningar i våra kundärenden. Teamet jobbar även med att skapa utbetalningar och debiteringar med tillhörande underlag till våra företagskunder. Vi hanterar även bokföring till ekonomi samt utredning av klientmedelsdifferenser. Vi söker dig som motiveras av utmaningar, har lätt för att leverera med hög kvalité och vill vara en del av våra kunders upplevelser. Du gillar att arbeta med siffror och behöver vara lösningsorienterad med förståelse och intresse för IT. Tillsammans med dina kollegor jobbar du med ständiga förbättringar. Då vi emellanåt har hög belastning är det viktigt att kunna hantera stress väl. Du behöver vara noggrann och analytisk. Du behöver ha viljan att lära och förstå branschen och verksamheten i helhet. Det är viktigt att både kunna se detaljer och samband samt ha god problemlösningsförmåga. Det är även viktigt att kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ och beslut. Som Backoffice Specialist behöver du också vara bra på att kommunicera, arbeta självständigt och i grupp. Du trivs av arbete i ett högt tempo med tidvis snabba förändringar. Du kan hantera affärsmässiga relationer och drivs av ett starkt kundfokus och kvalitetstänk. Vi tror även att de är bra om du har: - Har god datorvana och förmåga att jobba i flera system - Har en förståelse för ekonomi - Goda kunskaper inom svenska och engelska, både muntligt och skriftligt - Kunskap av reskontraarbete och/eller ekonomisk administration Vad kan vi erbjuda dig? Tillsammans med drivna och inspirerande kollegor får du vara en del av ett sammansvetsat team som tycker om att ha kul samtidigt som vi levererar det bästa för våra kunder. Du får vara med och påverka hur vi arbetar med våra processer och rutiner i en föränderlig och spännande miljö. En härlig arbetsmiljö med kontor i centrala Stockholm. Vill du bli vår nästa Backoffice Specialist? Skicka din ansökan redan idag! Tjänsten är på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Visby Sista ansökningsdag är 2024-03-31. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor gällande tjänsten kontakta Jonas Jensen, +46 730 878 211, [email protected] Finansförbundet: Heidi Larsson +46 73 04 42 168 SACO: Sofia Enekvist +46 70 27 88 106 Vi värdesätter de kvaliteter som en mångfald av människor tillför i vår verksamhet. För att vara så fördomsfria som möjligt i vår rekrytering använder vi oss av anonymisering av CV:n. Vi ber dig även utesluta: namn, ålder, kön och bilder i ditt personliga brev. Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. På Swedbank Pay jobbar vi tillsammans för att skapa en värld där betalningar mellan köpare och säljare kan ske så tryggt och enkelt som möjligt - oavsett om mötet sker online eller i butik. Vi drivs av innovationskraft och vår strävan efter att hjälpa människor, företag och samhällen att växa. Idag är vi ett av de ledande företagen inom betallösningar med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Något som inte hade varit möjligt utan våra engagerade och kompetenta medarbetare! Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör. Swedbank Pay är ett affärsområde inom PayEx Sverige AB. Ett helägt dotterbolag till Swedbank AB Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons