OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida asearch.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-20

Konsultuppdrag- Innesäljare avtal

Som Innesäljare avtal har du som övergripande uppgift att marknadsföra och sälja serviceavtal till våra kunder mot definierat distrikt och i vissa fall, dedikerade kunder. Som Innesäljare ansvarar du för framtagning av offerter samt få in orders och uppföljning.

Dina ansvarområden och befogenheter kommer bland annat att handla om:

  • Bearbetning av kundplattform
  • Insamling av uppgifter beträffande kunder, konkurrenter och marknadssituationen, inkl dokumentation som ska skrivas in i CRM systemet 
  • Upprätta och följa en grovplanering för att säkerställa kundbearbetning.
  • Kalkylering och offerering
  • Uppföljning av samtliga offerter
  • Veckovis forecasting baserad på offertplattform

Övergripande beskrivning av tjänsten: 

Avtalssäljaren ansvarar för att proaktivt och självständigt driva tillväxten på avtalsenheter i linje med tillväxtmål på service och att våra kunder har rätt avtal

Rollen ansvarar för att utveckla och underhålla avtalsportföljen samt relationer till nya, potentiella och redan befintliga kunder, via telefon och ibland genom personliga besök i fält. Vidare ansvarar rollen för omförhandling av avtal, marginaluppföljning på befintliga större avtal. Rollen ansvarar för att självständigt uppfylla målen för försäljningsinsatserna genom huvudfokus på proaktiva kundmöten genom telefon/ teams. Uppdraget startar i maj 2024 och sträcker sig till sista juni 2025.

Kvalifikationer: Vi söker dig som har minst 3 årigt gymnasium eller likvärdig utbildning samt minst 2-3 års erfarenhet från liknande eller angränsande position. Du dokumenterad säljerfarenhet med goda resultat och erfarenhet av B2B försäljning. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en skicklig förhandlare med teknisk förståelse och intresse. Du är mål- och resultatinriktad och drivs av att göra affärer. Ditt arbetssätt är strukturerat och du har god administrativ förmåga vilket gör att du leverera resultat med hög kvalitet. Du kommunicerar enkelt med kollegor och kunder och har lätt för att samarbeta och skapa relationer med andra. Din servicenivå är hög och du är flexibel vilket gör att du har lätt för att prioritera i det dagliga arbetet.

Vid frågor eller funderingar hör av dig till Johanna Nilsson på A-talen [email protected]

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons