OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-20

Utvecklings- och trafikavdelningen Vill du vara med och utveckla framtidens Jönköping? Har du ett genuint intresse för samhällsbyggnadsfrågor och en vilja att få påverka utformningen av stadens gator och torg. Då kanske du är vår nya projektledare?! Ditt nya jobb Hos oss är du med och bidrar till en hållbar stadsutveckling i en snabbt växande kommun. Att arbeta som projektledare på utvecklings- och trafikavdelningen innebär att du får en varierande och utvecklande arbetsmiljö där du kommer att driva investeringsprojekt inom stadsmiljö och infrastruktur i allt från tidiga skeden och utredningar till genomförande av åtgärder. I din roll som projektledare leder, styr och koordinerar du projekt som utredningar, förstudier, projekteringar och byggnationer och du genomför olika typer av upphandlingar. De uppdrag du leder kan variera från mindre trafiksäkerhetsåtgärder till komplexa stadsbyggnadsprojekt. Du har ansvar för att följa upp projekts tidplan, ekonomi och måluppfyllelse. Som projektledare samordnar du projektgrupper med specialister inom olika ämnesområden som bidrar med kunskap. Du har också tillgång till stödfunktioner inom till exempel upphandling, juridik, kommunikation och miljöfrågor. Utöver att driva egna projekt kan du komma att ingå som expertstöd i interna processer eller i andra förvaltningars projekt. Din slutkund är invånare och besökare i Jönköpings kommun och du verkar på ett politiskt uppdrag. I arbetet kommer du att få ett stort kontaktnät och representera avdelningen i olika sammanhang, där du självständigt driver våra frågor. Du ansvarar för projektets kommunikation med allmänhet, myndigheter, kommunen och andra intressenter. Din kompetens Du bör ha en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) med teknisk inriktning inom anläggning alternativt annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du bör ha erfarenheter från att ha arbetat med budget, ekonomiuppföljning, tidsplanering och riskhantering. Vi ser gärna att du har relevanta kunskaper inom offentlig upphandling och juridik. Som person är du självgående, social, målinriktad och strukturerad. Du vågar fatta egna beslut och kan hantera flera projekt parallellt. Du har ett kommunikativt och tydligt förhållningssätt till ditt uppdrag, har lätt för att motivera andra och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Din förmåga att samverka med interna och externa aktörer samt leverantörer är betydelsefull för att nå ett bra resultat. Då du kommer ha hela kommunen som ditt arbetsfält är B-körkort är ett krav. Vi erbjuder dig Hos oss får du ett roligt, utvecklande och varierande arbete tillsammans med andra. Du ges möjlighet för individuell kompetensutveckling samt erfarenhets- och kunskapsutbyte med kollegor som har olika professioner. Som medarbetare hos oss har du trygga anställningsvillkor och möjlighet till distansarbete. Läs mer om våra förmåner här (https://www.jonkoping.se/jobbahososs/jonkopingskommunsomarbetsgivare/dettafardunardujobbarhososs.4.1a919e4187db69ce016b8fe.html). Välkommen till oss Jönköpings kommun är en kommun i stark tillväxt. Ambitionen är att vår stadskärna ska bli den mest attraktiva i sin storlek. Alla kommundelar ska leva och hela kommunen ska växa. Stadsbyggnadskontoret är en förvaltning med cirka 110 medarbetare. Förvaltningen arbetar aktivt för att kommunen ska erbjuda en vacker, säker och långsiktigt hållbar livsmiljö och vårt gemensamma arbete är en förutsättning för att kommunens utbyggnadsstrategi för 200 000 invånare ska kunna realiseras. Utvecklings- och trafikavdelningen arbetar med frågor inom samhällsbyggnad och infrastruktur. Du kommer att bli en av cirka 25 medarbetare på avdelningen och kommer ingå i en grupp om fyra projektledare. Avdelningen ansvarar för ett brett kompetensområde som hållbart resande, myndighetsfrågor, trafiksäkerhet, stadsutveckling, kommundelsutveckling och olika investeringsprojekt. Som medarbetare hos oss arbetar du på ett konkret sätt med utvecklingen av Jönköpings kommun och vår stad. Vår arbetsplats är centralt belägen med goda buss- och tågförbindelser. Bra att veta Rekryteringen avser en tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att göras efter ansökningstidens slut. I rekryteringsprocessen kommer vi att genomföra tester som komplement till anställningsintervjun. För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg på adekvat utbildning och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Om du blir kallad till intervju, fundera över två referenser varav en nuvarande/senaste chef. Upplysningar Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Mikael Enarsson, verksamhetschef, 036-10 51 68 eller Peder Lundberg, projektledare, 036-10 52 31 Fackliga representanter är Carlos Trischler, Sveriges ingenjörer, 036-10 51 77 och Magnus Blom, Vision, 036-10 53 27 Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Välkommen att söka tjänsten som projektledare i vår växande kommun senast den 14 april. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons