OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-20

IT-centrum/Lokal IT-service, Jönköping Är du en kundorienterad IT-tekniker och trivs med att ge support på plats? Sök jobbet som IT-tekniker hos oss på Lokal IT-service och bli delaktig i vårt arbete mot ett gemensamt digitaliserat vårdstöd i världsklass! Rollen som IT-tekniker Som IT-tekniker på Lokal IT-service inom IT-centrum kommer du i huvudsak att arbeta med ärendehantering inom processer för hantering av incidenter och hantering av standardbeställningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir felsökning, installationer och konfiguration av IT-utrustning och hårdvara, på arbetsplatser, så kallade arbetsplatstjänster inom regionens sjukhus och vårdcentraler. Dessutom kommer du arbeta med support på vår skrivarlösning, mobiltelefoni, våra video- och konferensrumsanläggningar, samt kommunikationslösningar och biljettsystem i Regionens kollektivtrafik. Arbetet innebär också att du bevakar och följer upp tilldelade ärenden samt har löpande återkoppling till användare. Du kan även medverka i olika projekt inom IT-centrum. Även dokumentation av arbetsmetoder och rutiner ingår i tjänsten. Vi kan erbjuda två vikariat på 1 år, möjlighet till förlängning kan finnas. Du har din arbetsplats i Jönköping. Din blivande arbetsplats IT-centrum har det samlade ansvaret för Region Jönköpings läns IT-verksamhet. Arbetet riktar sig till alla regionens verksamheter. Våra kunder nyttjar många olika IT-tjänster i sin vardag inom hälso- och sjukvården, folktandvården, utbildning, kultur och länstransporter. Detta innebär att vi alltid tar beslut ur ett helhetsperspektiv där kundens behov och prioriteringar är en viktig faktor i alla våra aktiviteter och val. Din profil Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande utbildning, kunskaper och/eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Önskvärt är minst ett par års erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du har goda kunskaper att jobba med ärendehanteringssystem samt flerårig erfarenhet inom Microsoft klientplattform, minst Windows 10. Det är meriterande med erfarenhet av att jobba inom IT i en myndighetsorganisation samt ha kännedom om ITIL. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Tjänsten innebär mycket kontakt med användare, beställare och kollegor varför det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt kunna förstå texter på engelska. Då resor förekommer i tjänsten är B-körkort ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är kundorienterad samt har en god förmåga att kommunicera och samarbeta. Det är också viktigt att kunna anpassa sig till rådande beslut och policys. Du är noggrann samtidigt som du har en förmåga att fatta beslut och göra korrekta prioriteringar under pressade förhållanden. Du är intresserad av att utveckla dig själv och verksamheten och är duktig på att se lösningar. Du har en god analytisk förmåga, tar egna initiativ och utför ditt arbete väl både självständigt och i grupp. Har du frågor om tjänsten? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Ronald Van Veen, telefonnummer 073-423 50 41, [email protected]. Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Vår rekryteringsprocess Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är den 7 april. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida. (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/) Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons