OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-20

Laguppställningen är vår viktigaste byggkloss!

SEFAB fortsätter att bygga framtid och söker nu en ny kalkylator för att utöka vårt team som idag består av tre medarbetare och en chef.

Om tjänsten

I rollen som kalkylator kommer du ha en varierande roll på avdelningen som hanterar våra anbud och våra projektinköp. Vi arbetar tätt ihop på avdelningen och ser nyttan med att kunna gå i och ur arbetsuppgifter på ett prestigelöst och effektivt sätt. I det här teamet kommer du kunna bidra fint med din kunskap och erfarenhet samtidigt som du får möjlighet att utvecklas och växa i rollen.

I kalkyldelen kommer du ansvara för att ta fram intresseväckande, och kompletta anbud i kombination med den uppföljning och stöttning som sker på projekt. Arbetet innefattar både kalkylerande, löpande kund- och leverantörsdialog samt stöttning i våra projekts budgetarbete.

Inom projektinköp kommer du hantera inköpsprocessen från start till mål. Du är med i anbudsarbetet och upprättar inköpsbudget tillsammans med projektet. I samråd med projektorganisationen genomför ni gemensamt inköp.

Du som kalkylator på SEFAB innehar goda kunskaper inom de projekt du arbetat med och vi arbetar därför med att agera projektstöd i frågor rörande exempelvis ekonomi och avtal.

Dina kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som är högskoleingenjör, alternativt en relevant utbildning från Yrkeshögskola, med arbetslivserfarenhet av kalkyl- och inköpsarbete från byggbranschen, alternativt förvärvat kunskaper genom arbete. För att lyckas i rollen har du en god förståelse för hela byggprocessen

För denna tjänst tror vi att du är prestigelös med ett ekonomiskt sinne där du har kunden i fokus. De varierande arbetsuppgifterna kräver att du har en god samarbetsförmåga, är lyhörd och noggrann. Du är en analytisk problemlösare som är bra på att strukturera och planera ditt arbete. Övriga personliga egenskaper som vi värdesätter är att du är professionell, engagerad i ditt arbete och stresstålig. Utöver detta ser vi att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, såväl skriftligt som muntligt.

Vi ser det meriterande att ha goda kunskaper inom AB, ABT och ABK.

Att jobba hos SEFAB

Hos SEFAB får du arbeta tvärfunktionellt hos en arbetsgivare som brinner för sina medarbetare. Du kommer att få vara involverad i verksamheten med goda utvecklingsmöjligheter. SEFAB är ett värdestyrt och platt företag med stort fokus på gemenskap, hög nöjdhet och bra affärer. Här har du möjlighet att arbeta i ett modernt företag med goda förmåner och hög trivsel. Vi är idag cirka 100 anställda som varje dag gör sitt bästa för våra beställare. Vi har alltid våra ledstjärnor med oss i allt vi gör: Engagemang, pålitlighet samt ordning & reda. Att jobba hållbart sätter vi högt på vår prioriteringslista och är idag ISO-certifierade inom kvalitét, miljö, partnering/samverkan samt arbetsmiljö.


Ansökan

Kom och bygg framtid med oss!

Vi jobbar med löpande urval och tillsättning av tjänsten. Ansök senast den 11 april 2024.

Skicka in din ansökan till [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktperson

Viktor Fältskog, kalkylator [email protected] eller telefon 0707-85 36

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons