OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-20

Brinner du för att ge förstklassig service och lösa problem? Är du en prestigelös person som trivs med omväxlande arbetsuppgifter i en dynamisk miljö? Då är det här en tjänst för dig!

Om företaget

Wienerberger producerar och säljer fasadtegel, taktegel, marktegel och skärmtegel. De har Sveriges bredaste sortiment, bestående av både dansktillverkade produkter samt produkter tillverkade i deras övriga europeiska fabriker. Wienerberger är Nordens största tegelföretag som förenar djup lokal förankring med internationell utblick och globalt perspektiv. Wienerberger ingår i en stor österrikisk koncern och den svenska organisationen drivs självständigt framåt med höga ambitioner om att växa ytterligare.

Om rollen

Du kommer att ingå i ett team av tre personer som arbetar mot den svenska marknaden där du kommer att jobba nära dina kollegor på sälj- och konstruktionsavdelningen. Du kommer att ha mycket daglig kontakt med både interna och externa aktörer med syfte att se till att kundresan hanteras på bästa möjliga sätt.

Följande arbetsuppgifter ingår i rollen som säljsupport:

- Supportera kunder via mejl och telefon

- Skapa offerter och ordar

- Hantera avrop och beställning av material

- Hantera transportbokningar och överse leveranser

- Diverse administrativa uppgifter och allmänna kontorsgöromål

Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Emploid med goda chanser att bli överrekryterad.

Om dig

För att vara framgångsrik i rollen är du en person som har en utpräglad serviceanda och en ambition att alltid sätta kunden i fokus. Vi tror du har en stor vilja att utvecklas, tar initiativ till att lära dig nya saker och vågar ta för dig i arbetet. Du har ett öga för detaljer och trivs med att arbeta tillsammans med dina kollegor för att gemensamt supportera Wienerbergers kunder på bästa sätt. Mer konkret behövs:

- God systemvana och erfarenhet av ERP-system, SAP är meriterande

- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- Erfarenhet av orderhantering/administrativt arbete

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Malmö

Omfattning: Heltid

Lön: Enligt överenskommelse

Bakgrundskontroll kommer att genomföras på de kandidater som går vidare i processen.

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Helena Lork på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: sales support, säljsupport, administratör, logistik, SAP, avrop, orderhantering, offert, sälj, Malmö, Lund, Skåne, heltid

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons