OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om oss Hjälpmedelscenter tillhör Regionen Blekinge organisatoriskt och styrs av en samverkansnämnd som representerar Blekinges fem kommuner och region. Hjälpmedelscenter ska genom specialistkunskaper om hjälpmedel medverka till att människor med funktionsnedsättning får hjälpmedel så att de kan leva ett så självständigt och aktivt liv som möjligt trots ett funktionshinder eller sjukdom. Hjälpmedelscenter hanterar hjälpmedel bland annat inom områdena rörelse, kommunikation, kognition och medicinteknik. På Hjälpmedelscenter arbetar vi i tvärprofessionella team för att möta patienters och föreskrivares behov. För att verksamheten ska tillhandahålla en ännu bredare och tvärprofessionell specialistkompetens söker vi nu en Leg. Fysioterapeut/Sjukgymnast eller Leg. Arbetsterapeut som Hjälpmedelskonsulent till vårt gäng. Om jobbet  Du kommer ha ett nära samarbete med förskrivare och vara sakkunnig kring hjälpmedel vid generell- och individuell rådgivning samt vid utprovningar. Du kommer även att arbeta med utbildningar, telefonrådgivning samt vara delaktig inom marknadsbevakning, sortimentsurval och upphandlingar. Blekinges sortiment av hjälpmedel riktar sig till både vuxna och barn. Du kommer ingå i ett team tillsammans med 8 andra hjälpmedelskonsulenter. Du kommer även arbeta nära hjälpmedelstekniker/ingenjörer. Tjänsten omfattar både tvärprofessionellt och självständigt arbete där möjlighet till arbete i hemmet finns (1 dag/vecka). Vilka produktområden som kommer bli aktuella för tjänsten är ännu inte specificerade, men kunskap inom sittande är meriterande. Om dig Vi söker en ny kollega som är Leg. Fysioterapeut/Sjukgymnast eller Leg. Arbetsterapeut med flerårig erfarenhet inom yrket. Meriterande är att du har goda kunskaper inom förskrivningsprocessen av hjälpmedel. Du är van datoranvändare med goda kunskaper i Officeprogrammen och journalföring. För att ge god service och kvalificerade råd i rollen som hjälpmedelskonsulent behöver du ha följande egenskaper: - ha ett rådgivande arbetssätt - pedagogisk förmåga, planera och hålla i utbildningar - initiativförmåga - vara serviceinriktad - flexibel - god samarbetsförmåga - god administrativ förmåga - tekniskt och administrativt intresserad Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585).  B-körkort erfordras. Vi kommer att ha intervjuer fortlöpande under annonseringstiden så tveka inte att skicka in din ansökan snarast. Om Region Blekinge Vi är 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och vi arbetar för att bidra till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Välkommen att göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons