OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-20

Är du en erfaren redovisningsekonom med vana att driva ditt egna arbete framåt? Vill du vara en del av ett dedikerat och personligt företag på fyra personer där du är ansvarig för alla ekonomifrågor? Trivs du även i en miljö där din självständighet och ekonomiska expertis uppskattas och där du bidrar till företagets tillväxt och framgång? Välkommen med din ansökan redan idag och bli en värdefull del av team CARU Containerhandel! OM TJÄNSTEN Belägna i Göteborgs hamn erbjuder CARU Containerhandel ett brett utbud av tjänster för tillverkning, byggande och reparation av nya och begagnade containers. De specialiserar sig på försäljning och uthyrning av sjöcontainers, förrådscontainers och specialcontainers som passar olika behov och ändamål. Sedan 2010 är CARU Containerhandelen stolt medlem av CARU Containers, en ledande global leverantör av nya och begagnade fraktcontainrar. Med kontor i åtta länder runt om i världen levereras högkvalitativa och pålitliga containers till företag över hela Sverige och världen. CARU Containerhandel välkomnar nu en engagerad och strukturerad person till sitt team i Göteborg. De värdesätter en ny medarbetare som kan omvandla sin breda erfarenhet inom ekonomi till att förvalta och säkerställa att de ekonomiska processer och rutiner är fortsatt effektiva och välfungerande. Du erbjuds - Vara en nyckelspelare i ett sammansvetsat och dynamiskt arbetslag på fyra personer där ambition, trivsel och teamkänsla värderas högt - Breddad erfarenhet i form av att du får möjlighet att ta på dig olika roller och ansvar inom ekonomi och finans - En trygg och stabil arbetsplats där du planerar din arbetsvecka utefter egna önskemål och rutiner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Löpande bokföring: Hantera dagliga transaktioner, inklusive fakturering, betalningar, och bokföring av intäkter och kostnader. * Månads- och årsbokslut: Genomföra avstämningar, göra periodiska bokslut och upprätta årsredovisningar. * Skatterapportering: Ansvara för momsredovisning, arbetsgivaravgifter och andra skattefrågor. * Löneadministration: Beräkna löner, hantera skatter och sociala avgifter, samt administrera personalregistret. * Kund- och leverantörsrelationer: Sköta kontakten med kunder och leverantörer gällande ekonomiska frågor, inklusive fakturering och betalningar. * Systemadministration: Ansvara för drift och underhåll av ekonomisystem och säkerställa att datahantering följer lagstadgade krav och interna riktlinjer. * Ad hoc-uppgifter: Assistera med diverse ekonomiska frågor och projekt som kan komma att uppstå oväntat * Kvalitets- och miljörapportering: Säkerställa att företagets kvalitets- och miljöpolicyer och -procedurer följs och att eventuella avvikelser hanteras på ett korrekt sätt. VI SÖKER DIG SOM Är en Senior Redovisningsekonom med gedigen erfarenhet inom finansiell rapportering och budgetering. Det är fördelaktigt om du tidigare har arbetat brett inom ekonomi - gärna från ett mindre bolag där du har hanterat en stor variation av arbetsuppgifter och samtidigt hanterat vardagliga såväl som komplexa ekonomiska frågor. Utöver det ser vi gärna att du har; - Jobbat minst 5 år som redovisningsekonom och arbetat med efterfrågade arbetsuppgifter såsom löpande bokföring inklusive hantering av leverantörs- och kundfakturor samt banktransaktioner - Erfarenhet av månads- och årsbokslut, förberedelser ekonomiska rapporter, hantering moms- och skattedeklarationer och administration av redovisningssystem - Erfarenhet och intresse av Kvalitet och Miljöfrågor - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Självgående - Strategisk - Affärsinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Välkommen med din ansökan med CV och ett Personligt Brev där motivering för tjänsten finns samt tydliggör tillgänglighet då detta är ett omgående behov med start snarast möjligt. INFORMATION OM FÖRETAGET För mer information kring CARU Containerhandel - klicka här

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons