OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-20

Arbetsmiljöenheten Värnamo Vill du vara en av oss som arbetar med arbetsmiljö och arbetshälsa för Region Jönköpings läns medarbetare? Nu finns möjlighet att söka tjänsten som företagssköterska i vårt team i Värnamo när en av våra nuvarande medarbetare går i pension. Rollen som företagssköterska I företagssköterskans arbetsuppgifter ingår att ge stöd till verksamheter i det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du möter chefer och medarbetare i frågor som rör arbetsmiljö och arbetslivsinriktad rehabilitering. Kartläggningar av arbetsmiljön och medicinska kontroller enligt arbetsmiljölagstiftningen liksom stöd i alkohol- och drogrelaterade ärenden är andra arbetsuppgifter. I din roll ger du ett konsultativt stöd till kunderna, som själva är ansvariga för och delaktiga i arbetet med att hantera sin situation. Arbetet som företagssköterska är omväxlande, och du får arbeta både på individ-, grupp- och organisationsnivå. I Värnamo är du den som är på plats och har den första kontakten med chef och medarbetare. Övriga i teamet jobbar delvis även på våra andra enheter. En hel del kontakter sker digitalt. Tjänsten är heltid (tjänstgöringsgrad kan diskuteras) och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Din blivande arbetsplats Som intern företagshälsovård är arbetsmiljöenheten är en proaktiv strategisk partner för Region Jönköpings län. Vi har en konsultativ roll och ger ett långsiktigt och metodiskt stöd i det systematiska arbetsmiljöarbetet och vid arbetslivsinriktad rehabilitering. Arbetsmiljöenheten finns i Eksjö, Jönköping och Värnamo. I Värnamo-teamet ingår företagsläkare, psykolog, ergonom, arbetsterapeut och arbetsmiljöingenjör. Vi finns i lokaler på Värnamo sjukhus. Din profil Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med vidareutbildning till företagssköterska. Du kan också vara erfaren sjuksköterska inom annan specialitet, t ex distriktssköterska. Du har stort ett intresse för arbetsmiljö och rehabilitering. Vi ser gärna att du har erfarenhet av samtalskontakter och av att arbeta med ett konsultativt förhållningssätt. Då våra kunder finns över hela länet behöver du ha körkort. För att trivas i rollen behöver du vara trygg och stabil, självgående och flexibel, ha god samarbetsförmåga och vara strukturerad. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig ett meningsfullt och viktigt uppdrag där du får vara med och göra skillnad för medarbetares hälsa och arbeta för välfungerande arbetsplatser i en samhällsviktig verksamhet. Du blir del av en organisation som är utvecklingsinriktad, med god hushållning och kvalitet som strategi som utgångspunkt för allt arbete. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Marianne Rosgren på telefon 010-242 28 33 eller via e-post [email protected] Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 7 april. Intervjuer är planerade den 19 april. Välkommen med din ansökan. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons